اخباربرترصنعت و معدن

استقرار ساختار سازمانی جدید وزارت صمت/ باز طراحی معماری سازمانی و حرکت به سوی تحول در نظام حکمرانی بخش صمت/ رونمایی سبد پروژه های 10 گانه بازآفرینی وزارت صمت

به گزارش صنعت کار، سیدرضا فاطمی امین با بیان این مطلب، افزود: با تدوین راهبردها و اولویت های وزارت صمت، گام بعدی تغییر ساختار بود که محقق شد. ساختار در واقع تقسیم کار برای رسیدن به اهداف و اولویت‌ها در قالب راهبردها می باشد.
ادغام واقعی در وزارت صمت با استقرار ساختار سازمانی جدید
وی همچنین تصریح کرد: پس از ۱۰ سال با باز طراحی معماری سازمانی و استقرار ساختار سازمانی جدید در واقع ادغام واقعی در این مجموعه محقق شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت این اصلاح ساختار را بازآفرینی کامل در ساختار وزارت صمت دانست و اضافه کرد: از ۹۰ پروژه تحولی مربوط به این وزارتخانه ۱۰ پروژه مرتبط با مباحث سازمانی است که تحت عنوان پروژه های بازآفرینی وزارت صمت تعریف شده است و یکی از آنها تغییر ساختار است.
معرفی سبد پروژه های بازآفرینی وزارت صمت
فاطمی امین به معرفی سبد پروژه های بازآفرینی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و بیان کرد: این سبد شامل ۱۰ پروژه راهبردی شامل باز طراحی ساختار سازمانی، طراحی و استقرار نظام مدیریت خدمات، استقرار نظام یکپارچه ارتباطات و پاسخگویی، طراحی و استقرار سامانه پنجره واحد خدمات، راه اندازی سامانه هوشمندی کسب و کار و پایش، طراحی نظام جامع مدیریت سرمایه انسانی، طراحی و استقرار سامانه جامع یکپارچه مالی و املاک، بازطراحی هویت بصری، یکپارچه سازی داده های کسب و کار و مدیریت استعداد ها می‌باشند.
اولویت ها در ساختار جدید حائز اهمیت هستند
وی اولویت ها را در ساختار جدید حائز اهمیت دانست و گفت: به عنوان نمونه، یکی از اولویت‌ها توجه به ماشین سازی و تجهیزات است که در ساختار جدید به خوبی دیده شده است تا از منابع و ظرفیت‌های انسانی تحصیل کرده و متخصص در این حوزه بهتر از قبل استفاده شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در عمق تولید و نبوغ فنی به نسبت از سایر کشورهای همسایه بهتریم، ادامه داد: حجم تجارت خارجی در اقلام کالایی مانند ماشین آلات و تجهیزات بالا است و در این زمینه قدرت خوبی داریم که در ساختار جدید به این مساله پرداخته شده و یک معاونت مشخص و 5 دفتر برای ماشین سازی و تجهیزات درست شده است.
فاطمی امین همچنین بحث فرآوری مواد و خدمات را از دیگر مباحث و حوزه‌های دارای اهمیت دانست که در این ساختار به صورت جدی دیده شده است.
تمرکز تمام مسایل مربوط به یک بخش در دفتر آن بخش
وی همچنین گفت: تمام موضوعات مربوط به یک بخش را در درون دفتر تخصصی آن بخش متمرکز کرده ایم و یک دفتر تخصصی، برای تمام مباحث بخش خود از جمله فناوری، بازار، تولید و صادرات پاسخگو خواهد بود.
تمرکز و نقطه کانونی وزارت صمت رشته فعالیت‌هاست
وزیر صمت همچنین تمرکز وزارت صمت و نقطه کانونی آن را رشته فعالیت ها دانست و افزود: تمرکز و نقطه کانونی واحدهای استانی مبتنی بر جغرافیا، مردم و کسب و کار است و مسائل عام و کلی را ستاد وزارتخانه تنظیم می کند.
راه اندازی پیشخوان پاسخگویی وزارت صمت
فاطمی امین همچنین با بیان اینکه ایجاد نظام پاسخگویی، یکی دیگر از پروژه های بازآفرینی وزارت صمت است که اجرا خواهد شد، ادامه داد: یکی از اقدامات تحولی که تا پایان سال تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد، پیشخوان پاسخگویی وزارت صمت می باشد.
پنجره واحد خدمات راه اندازی می شود
وی همچنین پنجره واحد خدمات را نیز از دیگر پروژه‌ها دانست که تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود و در این خصوص گفت: این پنجره واحد هر مراجعه کننده را به یک پنجره الکترونیکی مرتبط می سازد.
وزیر صمت ساختار جدید را مبتنی بر راهبردها، اولویت‌ها و سطوح ملی و استانی دانست و افزود: این ساختار یکپارچگی فعالیتها را به ارمغان می آورد.
فاطمی امین همچنین تصریح کرد: در ساختار جدید، ستاد و پشتیبانی را چابک و عملیات را وسیع نمودیم و در ساختار جدید سه رده پشتیبانی، عملیاتی و هماهنگی عملیات وجود دارد.
وزارت صمت به سمت موضوعات راهبردی و کلان می‌رود
وی همچنین اضافه کرد: ۳۰ مورد از ۹۰ پروژه تحولی وزارت صمت تا پایان سال کامل می شود و سال آینده فضای متفاوتی را در نحوه مدیریت وزارت صمت داریم که این وزارتخانه از روزمرگی‌ها بیرون می آید و به سمت موضوعات راهبردی و کلان می‌رود.
وزیر صمت همچنین ادامه داد: در انتخاب مدیران و معاونان تجربه برای من بسیار مهم بوده است تا مدیران علاوه بر تسلط بر وظایف سازمانی خود، درک درستی از مخاطبان آن حوزه نیز داشته باشند.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا