اخباربانک و بیمهبرترچند رسانه ایصنعت و معدن

ارز ترجیحی از جیب قشر فرودست پرداخت شد/ حذف مرحله به مرحله باشد

به گزارش صنعت کار، غلامحسین شافعی در مورد اصلاح سیاست پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار کرد: از همان ابتدا نظر بخش خصوصی بر این بود که سیاست پرداخت ارز ترجیحی اشتباه است. در ۲۷ خرداد سال ۹۷ نظرمان را کتباً به ریاست جمهوری وقت اعلام کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: منتهی در حال حاضر یک شرایط خاصی داریم؛ اگر دولت بتواند تفاوت این نرخ ارز را برای مردم کم درآمد، جبران کند، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فوق‌العاده اقدام مثبتی است.

وی ادامه داد: ارز ترجیحی نشان داده که مسائل و مشکلات زیادی دارد و رانت و سوءاستفاده گسترده‌ای در این سیاست گنجانده شده است و از جیب مردم فرودست خرج می‌شود.

شافعی یادآور شد: به نظر من حذف ارز ترجیحی اقدام مثبت و درستی است، منتهی به این شرط که دولت با جبران تفاوت نرخ ارز از طریق به کارگیری هر سیستمی چه یارانه باشد چه هر اقدام دیگری، مانع کوچک شدن سفره مردم شود و نکته مهم‌تر اینکه نظارت‌ها بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراموش نشود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود شوک به اقتصاد کشور، گفت: وقتی در شرایط اقتصادی بدی هستیم شوک وارد کردن به اقتصاد کار درستی نیست مطمئناً هر چقدر درجه شوک پایین بیاید بهتر است بنابراین اگر حذف ارز ترجیحی به صورت مرحله به مرحله اجرا شود، نتایج بهتری در پی خواهد داشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا