اخباربرترصنعت و معدن

۸ پروژه فولاد خوزستان با همکاری دانشگاه‌ها در حال انجام است

به گزارش صنعت کار، کامران طاهر در خصوص بحث ارتباط شرکت فولاد خوزستان با دانشگاه‌ها و اجرای پروژه‌های پژوهشی اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی در شرکت فولاد خوزستان، قدمتی طولانی دارد و این موضوع به ۲۵ سال گذشته بر می‌گردد؛ فعالیت‌های پژوهشی از آن موقع تاکنون، سیری تکاملی داشته و بر روی نیازهای پژوهشی شرکت، متمرکز شده است.

وی افزود: ابتدا بحث پژوهش به صورت تحقیقات بنیادی بود اما بعد از مدت‌ها به این نتیجه رسیدیم که اگر بر روی نیازها و مشکلات روز کارخانه تمرکز کنیم، آورده بیشتری را خواهیم داشت.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ به بعد، تغییر رویکرد محسوسی را داشتیم. با این تغییر رویکرد، بخش تحقیق و توسعه در زیر مجموعه مدیریت تحقیقات و بهینه‌سازی شرکت فولاد خوزستان فعال شد تا از منابع مختلفی از جمله دانشگاه‌ها، موسسات دانش بنیان، شرکت‌های پژوهشی و پژوهشگران مستقل به صورت کاملا پالایش شده برای پژوهش استفاده کنیم.

طاهر تصریح کرد: نظرات ارائه شده توسط دانشگاه‌ها و پژوهشگران، پس از بررسی در کمیته‌های فنی در بخش‌های تولیدی و در نهایت با پالایش نظرات، در صورتی که قابل اجرا باشند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به پروژه‌های پژوهشی با دانشگاه‌ها بیان کرد: در حال حاضر ۸ پروژه فعال با دانشگاه‌های کشور که عمده‌ترین آن‌ها در راستای پروژه‌های زیست محیطی، تولید کاتالیست و تولید تجهیزات پیشرفته صنعت فولاد است، در دستور کار قرار دارد.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد خوزستان افزود: خوشبختانه در یک سال گذشته پروژه Slide Gate (اسلاید گیت) که بسیار در صنعت فولاد مهم است، به ثمر رسید. این پروژه برای اولین بار در کل خاورمیانه انجام شد و با استفاده در ۳۰۰ مورد ذوب، آزمایش میدانی خود را پس داد.

طاهر بیان کرد: از پروژه‌های زیست محیطی با دانشگاه شهید چمران اهواز، به مواردی مانند ایجاد یک مدل ریاضی از سایت فولادسازی جهت تمرکز عملکرد غبارگیرها، ارتقای استانداردهای زیست محیطی و کاهش آلودگی می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در کل ارتباط با دانشگاه‌ها در صنعت فولاد، سیری تکاملی را طی کرده است، گفت: همچنین در یک سال گذشته وب سایتی را طراحی کردیم که در آن تمام محققان می‌توانند نیازهای پژوهشی ما را ببینند.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: از ۱۷ پروژه جاری شرکت فولاد خوزستان حدود ۸ پروژه با دانشگاه‌ها در حال انجام است. این در حالی است که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تعداد پروژه‌های فولاد خوزستان با دانشگاه‌ها تنها یک مورد بوده است.

طاهر گفت: رشد ارتباط فولاد خوزستان با دانشگاه‌ها ناشی از این است که کمیته‌های مشترک و رفت و آمدهای بسیاری مابین فولاد خوزستان و دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با روسای دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، به صورت کاملا منظم و برنامه‌ریزی شده جلساتی را برگزار می‌کنیم و علاوه بر این موضوع، ارتباطات مجازی ما در طول سال گذشته به دلیل بیماری کرونا، به طور کلی سیر افزایشی را طی کرده است.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: در مجموع روندی رو به بهبود در راستای ارتباط با دانشگاه‌ها و پیشرفت در حوزه‌های پژوهشی وجود دارد اما درصدد هستیم تا تلاش خود را برای کسب بهترین راندمان ممکن در این زمینه افزایش دهیم. دانشگاه‌ها نیز باید تلاش بیشتری داشته باشند تا ساختارهای خود را با ما منطبق کرده و بتوانند با سازوکارهای شرکت‌های صنعتی، بیشتر همگام شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا