اخباربانک و بیمهتاپصنعت و معدن

ریزش سنگین قیمت طلا

به گزارش صنعت کار، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۴ دلار و ۴۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا سطح ۱۸۳۱ دلار و ۶۲ سنت صعود کرد اما روند معاملات معکوس شد و با ۱.۵ درصد کاهش بسته شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۴ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۲۸ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۸۰۰ دلار و ۱۰ سنت بسته شد.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: هنگامی که شما رشد بازده اوراق قرضه را مشاهده می کنید که جذابیت ضد تورمی یک دارایی را تحلیل می برد، عجیب نیست که ضعیف‌تر شدن طلا را ببینید. انتظارات برای افزایش نرخهای بهره اواخر سال ۲۰۲۱ رشد کرد اما نگرانیهای تورمی رشد سریع‌تری داشتند. بنابراین نرخهای بهره واقعی پایین می مانند و به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم کمک خواهد کرد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز دوشنبه به بالاترین حد در شش هفته گذشته صعود کرد و سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی مدت کوتاهی پس از تعدیل کامل برنامه خرید اوراق قرضه، نرخهای بهره را در مارس افزایش دهد. بازده بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، واریانت اُمیکرون ویروس کرونا مسری‌تر از واریانتهای قبلی به نظر می رسد اما اطلاعات نشان می دهد بیماری زایی کمتری نسبت به دلتا دارد که باعث شده بود کشورها تدابیر پیشگیرانه سختی را به اجرا بگذارند. با وجود این که تزریق دوز سوم واکسن برای کودکان در آمریکا تایید شده است، شماری از کسب و کارها شامل بانکهای بزرگ آمریکایی کارکنانشان را تشویق کرده اند در چند هفته نخست سال به دورکاری از خانه بپردازند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد: اونس طلا ممکن است در حدود حمایتی که در سطح ۱۸۰۱ دلار قرار دارد، تثبیت شود و مقاومت در سطح ۱۸۱۵ دلار را تست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۵۶ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۲ درصد افزایش یافت و ۱۸۴۷ دلار و ۶۹ سنت معامله شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا