اخباربانک و بیمهبرتر

نگاهی به بازار رمزارزها؛ کاهش فشار فروش و ثبات نسبی بازار

به گزارش صنعت کار، یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها با کمترین قیمت بیت‌کوین در سه ماهه اخیر مواجه شدند، گفت: تحلیل‌گران در رابطه با تاثیر سیاست فدرال رزرو آمریکا مبنی بر انقباض اقتصادی و افزایش نرخ بهره که باعث طولانی‌شدن روند نزولی بازارهای سهام و رمزارزها شده است، اختلاف‌نظر دارند. اما به هر حال از زمان جلسه ماهانه فدرال رزرو در هفته گذشته، بازار رمزارزها با یک روند نزولی مواجه شده است. در این شرایط قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین قیمت خود از ۷ مهرماه تاکنون رسید.

وی ادامه داد: این حرکت نزولی از روز چهارشنبه و پس از جلسه فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره همراه با کنترل ترازنامه شدت یافت. همچنین در روز پنجشنبه قیمت سهام شرکت‌های حوزه تکنولوژی نیز با کاهش همراه بود. برخی تحلیل‌گران، پس از فشار فروش روز چهارشنبه، صحبت از ثبات در بازار رمزارزها می‌کنند. بعد از لیکوئید شدن تقریبا ۸۰۰ میلیون دلار در طول ریزش قیمت اخیر، فشار فروش احتمالا در کوتاه‌مدت با کاهش مواجه شود و بازار وارد یک ثبات نسبی شود.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در هفته گذشته قابل توجه بود، جریان ورودی و خروجی بیت‌کوین و اتریوم در صرافی‌هاست. این جریان در طول یک سال گذشته یک روند کاهشی داشت، اما هفته گذشته این روند تغییر کرد و بیت‌کوین بسیار زیادی به صرافی‌ها وارد شد. این اتفاق یک نشانه کاهشی یا اصطلاحا خرسی تلقی می‌شود.

به گفته او جریان‌های ورودی به صرافی‌ها از تمایل سرمایه‌گذاران به فروش خبر می‌دهد، درحالیکه جریان خروجی ثابت می‌تواند نشان‌دهنده احساسان مثبت بازار باشد، چون باعث کاهش عرضه در بازار می‌شود و افزایش قیمت را به همراه دارد. اما در شرایط موجود، افزایش جریان ورودی به صرافی‌ها، نشان‌دهنده تغییر روند کنونی نیست و احتمالا منجر به فشار فروش بلندمدت شود.

عاشوری با بیان اینکه مایکل ون‌دپوپ یکی از معروف‌ترین تحلیل‌گران بازار رمزارزها نگاهی عمیق‌تر به بیت‌کوین انداخته و قیمت بیت‌کوین را از ماه اردیبهشت تاکنون مورد بررسی قرار داده است، تشریح کرد: وی معتقد است برای اینکه بیت‌کوین بتواند به روند صعودی برگردد، باید با افزایش حجم خرید به بالای سطح ۴۶ هزار دلار برسد. در صوت موفق نبودن قیمت در مسیر برگشت به بالای ۴۶ هزار دلار، احتمال زیاد بازار رمزارزها یک دوره اصلاح طولانی‌مدت را تجربه کند. در این شرایط احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین حتی به محدوده ۳۰ هزار دلار هم وجود دارد.

در حال حاضر ارزش بازار رمزارزها تقریبا ۲ تریلیون دلار و سهم بازار بیت‌کوین ۴۰ درصد است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا