اخباربانک و بیمهتاپصنعت و معدن

توقف صعود طلا پس از افزایش ۲۰ دلاری

به گزارش صنعت کار، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۱۸ دلار و ۱۹ سنت رسید و از بالاترین رکورد یک هفته گذشته که روز سه شنبه به آن صعود کرده بود، عقب نشینی کرد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۱۸ دلار و ۵۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۱۹ دلار و ۷۰ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، در ۱۸۱۸ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: جلسه تایید انتصاب جروم پاول، رییس فدرال رزرو صحبت جدیدتری درباره تحکیم سیاست پولی فراتر از انتظار بازار نداشت. طلا پس از افزایش بیش از یک درصدی در روز سه شنبه، در فاز تحکیم قرار دارد.

پاول گفت: بانک مرکزی مصمم است با تورم مبارزه کند و بدون ضربه زدن به رشد اشتغال، به سیاست افزایش نرخهای بهره و تعدیل داراییهایش روی بیاورد تا روند توسعه اقتصادی را حفظ کند.

در پی اظهارات پاول، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله عقب نشینی کرد و دلار به پایین‌ترین حد از نوامبر نزول کرد.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می شود اما نسبت به افزایش نرخهای بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار تورم آمریکا قرار است روز جاری منتشر شود و انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف کننده در دسامبر بر مبنای سالانه ۵.۴ درصد و بر مبنای ماهانه ۴.۹ درصد رشد کرده باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۷۴ سنت رسید. بهای معاملات هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و در ۹۶۶ دلار و ۷۵ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۹۱۸ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا