اخباربرترنفت و پتروشیمی

طرح توسعه پتروشیمی غدیر وارد فاز اجرایی شد/همکاری دو جانبه پتروشیمی غدیر و فناوران/احداث واحد کلرآلکالی با هدف خودکفایی

به گزارش صنعت کار، حسین صفاری مدیرعامل پتروشیمی غدیر اظهار کرد: از مهم ترین اقدامات انجام شده، احداث واحد کلرآلکالی است که گام مهمی در خودکفایی و تولید این محصول به عنوان خوراک اولیه صنعت پتروشیمی محسوب می شود.

وی افزود: شرکت پتروشیمی غدیر به منظور تامین وینیل کلراید مورد نیاز از دو روش کلریناسیون مستقیم و اکسی کلریناسیون استفاده نموده که خوراک مورد نیاز واحد اکسی کلریناسیون اتیلن ( تامین از خط اتیلن غرب) و اکسیژن (تامین داخل مجتمع) است.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر ادامه داد: احداث یک واحد کلر آلکالی علاوه بر تامین کلر مورد نیاز، مزایای اقتصادی و فنی دیگری از جمله تولید سود کاستیک که دارای کاربردها و ارزش اقتصادی بالایی است، تولید آب ژاول، تولید هیپوکلریت از مازاد گاز کلر، ایمنی در تامین گاز کلر، استمرار تولید و کاهش وابستگی به سایر تولید کنندگان و خروج از محدودیت تک محصولی بودن شرکت پتروشیمی غدیر با تولید محصولات زنجیره کلر را در پی خواهد داشت.

به گفته وی، طراحی این طرح به گونه ای است که طرح PVC2 به عنوان طرح مکمل آن مورد پیش بینی قرار گرفته و می توان گفت الزامات آینده طرح PVC2 در آن دیده شده است که یکی از اقدامات موثر در تولید این محصول به شمار می رود.

صفاری همچنین بیان کرد: مهمترین نقطه تمایز پتروشیمی غدیر با سایر مجتمع های صنعت پتروشیمی، تولید مرغوب ترین PVC کشور در آن است. بنابراین بهبود عملکرد شرکت از نظر کمی و کیفی بیش از سایر مجتمع های پتروشیمی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: تولید و عرضه پلی وینیل کلراید (PVC) با رعایت استانداردهای کیفی و زیست محیطی در بازارهای داخلی و خارجی با هدف ارزش افزایی برای سهامداران مهم ترین مأموریت پتروشیمی غدیر به شمار می رود.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر گفت: ظرفیت تولید PVC در پتروشیمی غدیر حدود ۱۲٠ هزار تن در سال بوده که سعی بر این است تا ظرفیت تولید به ۳٠٠ هزار تن در سال افزایش یابد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا