اخباربرترصنعت و معدن

استفاده از رمزارزها در صادرات و واردات کشور عملیاتی می شود

به گزارش صنعت کار، علیرضا پیمان‌پاک در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما با بیان این مطلب، افزود: بیش از 15 جلسه کارشناسی با بانک مرکزی داشتیم و در این زمینه به جمع بندی رسیدیم.

وی بیان کرد: برای استفاده از رمز ارز به عنوان یک کالا و یک عامل انتقال اعتبار در تجارت بین المللی در حال رسیدن به جمع بندی با بانک مرکزی هستیم و سازو کارهای لازم برای آن را پیاده کردیم که طی هفته های اخیر عملیاتی می شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: در این راستا رمز ارزهای متداول جهانی در قالب بسترهای ایجاد شده به واردکننده کالا منتقل می شود و انتقال اعتبار مورد نیاز به جای ارز، صراف و سیستم‌های سخت دیگر به راحتی در سامانه ها انجام می‌گیرد.

پیمان پاک در خصوص نوع رمز ارزها گفت: در داخل کشور با توافقات صورت گرفته با بانک مرکزی رمز ارزهای مجاز در فرآیند واردات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سامانه جامع تجارت این موضوع پیاده سازی و در ثبت سفارش‌ها این رمز ارزها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

صادرات سمند به روسیه متوقف شد

معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت در مورد وضعیت صادرات به روسیه اظهار کرد: ما در صادرات به روسیه سوابق خوبی حتی در حوزه خودرو داشتیم، سمند که در داخل کشور انتقاداتی به آن وارد است سابقه خوبی در صادرات داشت ولی متوقف شد.

وی در ادامه بیان کرد: ما در هر حوزه‌ای در روسیه ورود کردیم، پذیرش از سمت طرف روسی بود. در حوزه‌های صنعت، محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و پتروشیمی جایگاه خوبی داریم.

برای رفع گلوگاه‌های لجستیکی برنامه داریم

معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص صادرات محصولات کشاورزی نیز افزود: محصولات کشاورزی کشورمان عمدتاً از مرز و گمرک آستارا صادر می‌شد که این حجم تقاضای ایجاد شده سبب افزایش هزینه حمل و نقل شد. پس اگر می خواهم صادرات خوبی داشته باشیم باید مبادی خروجی و لجستیک را مورد توجه و ارتقاء قرار دهیم.

پیمان‌پاک ادامه داد: برای جهش صادراتی علاوه بر ارتقاء بحث لجستیک، بازارهای منطقه ای را نیز مورد توجه قرار دهیم. توافقنامه کریدور شمال به جنوب که روسیه را به کشورهای حاشیه خلیج فارس متصل می‌کند از سال 1374 امضا شده اما تاکنون به خاطر برخی گلوگاه‌های ساده حمل و نقلی عملیاتی نشده است که باید روی رفع این گلوگاه های لجستیکی(ریلی، دریایی و هوایی) سرمایه گذاری نماییم و در این راستا برنامه داریم.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا