اخبارخودرو

عدم رضایت مراجعین از مرکز تعویض پلاک خاوران/ نظارت بر عهده کیست؟

به گزارش صنعت کار، به این ترتیب بخشی از مراحل کار تسهیل شد و مراجعین به نسبت گذشته شرایط بهتری دارند.

اما هنوز هم این مراکز به دلیل ازدهام مراجعه کنندگان حتی در روزهای میانی هفته بهره وری مناسبی ندارند. علت این امر را باید در کم بود باجه‌های پاسخگویی در مراکز تعویض پلاک یا عدم فعالیت همه باجه ها در طول روز پیدا کرد. به طور مثال در مرکز تعویض پلاک خاوران در شرق تهران که یکی از شلوغ ترین مراکز نیز هست، از حدود ۲۲ باجه در یکی از سالن ها تنها حدود نصف انها در بیشتر روزها فعال هستند و بعضی از باجه ها کاملا خالی شده است. این موضوع در کنار برخورد بد (( بعضی از کارکنان)) این مرکز موجب اعتراض مراجعین و اتلاف وقت آنها شده است.

به طور مثال در مرکز تعویض پلاک خاوران به دلیل عدم وجود سیستم مکانیزه صوتی نوبت دهی در باجه ها ( همچون سیستم نوبت دهی در بانک) ازدهام جمعیت در پشت باجه ها در شرایطی که سوییه جدید کرونا نیز وارد کشور شده است، می تواند موجب به خطر افتادن سلامتی مراجعین و کارکنان این مرکز شود. همچنین به دلیل محصور شدن فضای باجه های پاسخ گو با شیشه های حایل و پلاستیک ها جهت جلوگیری از انتقال ویروس بکرونا، صدای مراجعین به کارکنان و بلعکس به خوبی نشیده نمی شود که خود باعث کُند شدن روند بررسی مدارک و گاه اشتباه در انتقال اطلاعات بین طرفین می شود.

با این شرایط رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کمترین حد در این مرکز تعویض پلاک رسیده است و حتی اغلب مراجعه کنندگان برای رساندن پیام خود به کارکنان مجبور به درآوردن ماسک هستند. از طرفی امکانات رفاهی این مرکز شلوغ با وسعتی بسیار زیاد در حد یک دکه فروش مواد غذایی ابتدایی داخل سالنی است که جمعیت در آن بیداد می کند. در حالی که این مرکز محوطه ای بسیار وسیع دارد که می توان به راحتی برای آسایش افرادی که باید تا چند ساعت در آنجا باقی بمانند، فضایی مناسب و حتی رستوران و کافی شاپ ایجاد کند.

نکته جالب توجه این که در حالی ازدهام جمعیت در مراکز تعویض پلاک و به خصوص مرکز تعویض پلاک خاوران به وود امده است که هنوز حدود ۲ ماه به پایان سال ۱۴۰۰ باقیست و بدون شک در دو ماه پیش رو که خرید و فروش خودرو افزایش می یابد، این مرکز و دیگر مراکز تعویض پلاک شلوغ تر از همیشه خواهند بود. از این رو باید پرسید مراجع نظارتی بر کیفیت عملکرد و رضایت مراجعین به مراکز تعویض پلاک چگونه این مراکز خدماتی را ارزیابی کرده اند که مراجعین بسیاری از مراجعین با گله این مراکز را ترک می کنند.

منبع: عصرخدمات

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا