اخباربرتر

سرمایه گذاری هزار و صد میلیاردی ایدرو در پالایشگاه گیاهان دارویی کرمانشاه

به گزارش صنعت کار، محسن صالحی نیا با اشاره اینکه سازمان های توسعه ای همچون ایدرو با توجه به سیاست های کلی اصل 44 می توانند در صنایع پیشرفته با فناوری بالا و با صنایع خطر پذیر در کلیه مناطق کشور به سرمایه گذاری مشترک با بخش های غیر دولتی اقدام کند، تصریح کرد: نظر به اهمیت تولید مواد استاندارد در زمینه گیاهان دارویی و هدایت صحیح فرآیند کشت و تولید گیاهان، طرح احداث پالایشگاه گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته صالحی نیا طرح سرمایه گذاری احداث پالایشگاه گیاهان دارویی با مشارکت 40درصدی ایدرو و بخش خصوصی دانش بنیان به میزان 60درصد و با اتکا به دانش و استفاده از توانمندی های بالقوه موجود در کشور با هدف ارائه فرآورده های دارویی طبیعی موثر و محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر با امکان حضور در بازارهای جهانی صورت می گیرد.

معاون وزیر و رئیس ایدرو افزود: محل اجرای طرح استان کرمانشاه و میزان سرمایه گذاری برآورد شده هزار و 120 میلیارد ریال خواهد بود.

این پالایشگاه ظرفیت تولید انواع عصاره، اسانس و اشکال مختلف دارویی طبیعی مطابق با استاندارد های روز دنیا را دارا خواهد بود.

کشت گیاهان دارویی و تولید فراورده های آن می تواند به عنوان یک ضرورت ملی و در چارچوب یک برنامه مشخص و جامع، خودکفایی دارویی، اشتغال و توسعه بخش کشاورزی را به دنبال داشته و به عنوان عامل مهمی در ارز آوری برای کشور، اثرگذار باشد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا