اخباربرترنفت و پتروشیمی

تقویت همکاری تهران و مسکو در مجامع سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای ضروری است

به گزارش صنعت کار، سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه) پیش از عزیمت به روسیه در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت رئیس‌جمهوری روسیه و همسو با ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: به‌دنبال برقراری و تقویت ارتباط‌ با همه همسایگان به‌ویژه کشور روسیه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری هستیم و این سفر می‌تواند نقطه عطفی برای ارتقا و تحکیم سطح مناسبات با روسیه باشد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، کشوری مستقل، مقتدر و صاحب نفوذ در منطقه و روسیه هم کشوری مهم و با قدرت و دارای نفوذ در منطقه است، اظهار کرد: همکاری و گفت‌وگوهای دو کشور مهم و دارای قدرت و نفوذ می‌تواند در ارتقای امنیت منطقه و روابط اقتصادی و تجاری مؤثر باشد.

رئیسی با اشاره به وجود ظرفیت‌های گسترده همکاری بین تهران و مسکو در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و انرژی گفت: سطح کنونی همکاری تجاری و اقتصادی برای هیچ‌کدام از دو کشور رضایت‌بخش نیست و لازم است ارتقا یابد و به سطح بسیار بالاتری برسد و امیدواریم این سفر بتواند در جهت تأمین منافع مشترک دو کشور که در عرصه منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار است، گام مؤثری را به همراه داشته باشد.

به گزارش شانا، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز و در رأس هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به دعوت همتای روس خود تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

وزیران نفت، امور خارجه، امور اقتصاد و دارایی و رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

منبع: شانا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا