اخباربرترنفت و پتروشیمی

بدهی شرکت نفتی دولتی ونزوئلا به ۳۵ میلیارد دلار رسید

به گزارش صنعت کار، بر اساس بیانیه ای که در روزنامه دولتی “کورئو دل اورینوکو” منتشر شد، حدود سه چهارم از بدهی شرکت PDVSA تا پایان سال ۲۰۲۱ مربوط به وامهایی بود که توسط این شرکت مادر گرفته شده بود و عمدتا اوراق قرضه بودند. باقی این بدهی مربوط به اوراق قرضه و وامهایی بود که توسط شرکتهای تابعه و جوینت ونچرهای شرکت PDVSA دریافت شده بودند.

شرکت PDVSA پس از این که هدف تحریمهای تجاری و مالی آمریکا قرار گرفت، پرداخت به دارندگان اوراق قرضه و بسیاری از طلبکاران دیگر را متوقف کرد.

هیات مدیره شرکت سیتگو پترولیوم که بزرگترین زیرمجموعه خارجی شرکت PDVSA است و در کنترل مخالفان دولت قرار دارد، سال گذشته شرکت “جی پی مورگان چیس اند کو” را استخدام کرد تا مذاکرات پرداخت بدهی با طلبکاران را پیگیری کند.

ونزوئلا در سال ۲۰۲۱ موفق شد سقوط آزاد تولید نفت خود که با اعلام تحریمهای آمریکا در سال ۲۰۱۹ و قطع دسترسی شرکت PDVSA به آمریکا به عنوان بازار صادراتی اصلی این شرکت آغاز شد را متوقف کند.

ونزوئلا هفته جاری به اوپک اعلام کرد تولیدش در دسامبر به ۸۷۱ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و میانگین تولید نفت این کشور در سال ۲۰۲۱ را به ۶۳۶ هزار بشکه در روز رسانده است که ۱۲ درصد بالاتر از تولید سال ۲۰۲۰ بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، فعالیت شرکتهای خدماتی کوچک و همچنین واردات میعانات از ایران به بهبود تولید نفت ونزوئلا کمک کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا