اخباربرترنفت و پتروشیمی

مردم اثرات توافق‌های نفتی با روسیه را بزودی خواهند دید

به گزارش صنعت کار، جواد اوجی در تبیین مهمترین برنامه‌های خود در روسیه با بیان اینکه به جرأت می‌گویم که یکی از پربارترین سفرها بود و بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، حاصل شد، اظهار کرد: دیدارهای خوبی با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی و شرکت‌های توانمند روسی در حوزه نفت و گاز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مشارکت در توسعه میدان‌های نفتی و گازی، احداث پتروپالایشگاه، انتقال فناوری و تجهیزات فناورانه، که به شدت موردنیاز صنعت نفت است، توافق‌های بسیار خوبی انجام شد و اسناد مهمی به امضا رسید، تصریح کرد: مردم ایران به‌زودی اثرات این توافق‌ها را در حوزه انرژی خواهند دید.

وزیر نفت با بیان اینکه با توجه به عزم جدی که در ۲ کشور به‌ویژه در حوزه وزارتخانه‌های نفت و انرژی ایران و روسیه وجود دارد، به‌زودی همه این توافق‌ها محقق می‌شود، یادآور شد: نقشه راه جامع همکاری مشترک در تمام زیرمجموعه‌های نفت و انرژی تدوین شده است. ما از یک‌ماه گذشته پیشنهادهای خود را به طرف‌های روسی ارائه کرده بودیم و شرکت‌های توانمند روسی نیز علاقمندی خود را برای همکاری اعلام کردند.

اوجی به تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ایران و روسیه اشاره کرد و با بیان اینکه هر دو کشور در کنار ظرفیت‌های بسیار خوب دارای ذخایر فراوان نفتی و گاز هستند که می‌توان از آن‌ها بهره ببرند، تأکید کرد: با توافق‌های بدست آمده، به‌طور قطع مردم و حوزه نفت، اثرات آن را خواهند دید.

وی با بیان اینکه روس‌ها به خوبی متوجه شدند که عزم و اراده دولت سیزدهم و وزارت نفت ایران بر این استوار شده که این روابط را مستحکم و مستمر پیش ببریم، گفت: ایران و روسیه در اوپک پلاس هم دارای دیدگاه یکسانی هستند.

منبع: شانا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا