اخباربانک و بیمهتاپصنعت و معدن

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۴

به گزارش صنعت کار، در حالی که سرمایه گذاران منتظر نشست این هفته فدرال رزرو هستند تا تصویر بهتری از مسیر افزایش نرخ بهره در ماه های آتی به دست بیاورند و در شرایطی که نگرانی ها از رشد تورم و تنش ها بین روسیه و اوکراین موجب شده تا اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا همچنان حفظ شود، قیمت فلز زرد امروز نوسان محدودی داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد افزایش به 1836 دلار و 6 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.21 درصد افزایش به 1838 دلار رسید.

اقتصاددانان شرکت کنند در نظرسنجی رویترز معتقدند فدرال رزرو با هدف مهار تورم سیاست پولی خود را سریعتر از آنچه قبلا انتظار می رفت انقباضی خواهد کرد، زیرا از نگاه آنان تورم بالا بزرگترین تهدید برای اقتصاد آمریکا طی سال آتی است.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو قرار است فردا و پس فردا برگزار شود.

در هنگام افزایش تورم طلا به محل امنی برای سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را افزایش دهد.

اما از سوی دیگر سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا هم روز جمعه شاهد کاهش بود و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داد.

دولت انگلیس این هفته روسیه را به تلاش برای مستقر کردن دولت مد نظر خود در اوکراین متهم و اعلام کرد در صورت چنین اقدامی مسکو با تحریم های شدید اقتصادی مواجه خواهد شد.

در حالی که در پیش بودن سال نوی چینی سبب شده تا تقاضا برای خرید طلا در بازارهای آسیایی افزایش یابد، تقاضا و قیمت طلا در هند طی هفته گذشته به دلیل در پیش بودن تصویب بودجه سالانه این کشور شاهد کاهش بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا