اخبارتاپنفت و پتروشیمی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۴| برنت ۸۸ دلار و ۷۶ سنت شد

به گزارش صنعت کار، در حالی که تنش های ژئوپلتیک در شرق اوکراین و خاورمیانه موجب تشدید نگرانی ها در مورد پشم انداز محدود عرضه نفت شده است و در حالی که اوپک و متحدانش همچنان با محدودیت های فنی برای افزایش عرضه مواجه اند، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد جهش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 87 سنت معادل یک درصد رشد به 88 دلار و 76 سنت رسید و بخشی از کاهش 0.6 درصدی روز جمعه را جبران کرد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز که روز جمعه نیم درصد افت کرده بود امروز با 86 سنت معادل یک درصد افزایش به 86 دلار رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی افزایش داشت و با رشد حدودا 2 درصدی به بالاترین رقم از اکتبر 2014 رسید. نگرانی ها در مورد محدودیت های عرضه سبب شده تا قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 10 درصد افزایش یابد.

کازوهیکو سایتو تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «به دلیل ریسک ژئوپلتیک بین روسیه و اوکراین و همچنین تحولات در خاورمیانه و در کنار ادامه مشکلات اعضای اوپک برای افزایش تولید، پیش بینی سرمایه گذاران از قیمت ها همچنان افزایشی است.»

وی افزود: «احتمال رشد تقاضا برای نفت حرارتی به دلیل سرمای هوا در آمریکا نیز در رشد قیمت دخیل بوده است.»

آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد از خانواده های دیپلمات های خود در اوکراین خواسته این کشور را ترک کنند و به تمام شهروندان خود نیز اعلام کرده که به دلیل احتمال حمله قریب الوقوع روسیه باید خروج از اوکراین را مد نظر قرار دهند.

در همین حال، گروه اوپک پلاس برای رسیدن به سهمیه افزایش ماهانه 400 هزار بشکه ای خود با مشکل مواجه است. به گفته دو منبع مطلع، میزان پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در ماه دسامبر به 122 درصد رسیده که نشان دهنده ناتوانی برخی از اعضا در بالا بردن تولیدشان است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا