اخبارتاپراه و ساختمانصنعت و معدن

کاهش ۱۵ درصدی میانگین قیمت سیمان در خراسان رضوی/تولید سیمان به حداقل رسیده است

به گزارش صنعت کار، محمدرضا افشین در خصوص میزان تولید سیمان در استان اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید سیمان در واحدهای تولیدی به دلیل تغییرات دوره‌ای پایان سال، کاهش و یا قطع انرژی مصرفی و همچنین مشکلات گاز مصرفی واحدها به حداقل رسیده اما از نظر عرضه این کالا در استان هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی شاهد مازاد عرضه بر تقاضا نیز هستیم. هم‌اکنون اکثر نیاز بازار از محل ذخایر کلینکر کارخانه‌های استان تامین می‌شود.

 وی افزود: اخیرا صادارت سیمان استان به کشور افغانستان کاهش چشمگیری داشته است.  در حال حاضر خراسان رضوی دارای هفت واحد تولید سیمان با ظرفیت ۸.۲۵ میلیون تن، اشتغال ۲۲۲۶ نفر و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵۰ هزار و ۵۶ میلیارد ریال است. همچنین سهم واحدهای تولید سیمان استان در کشور از نظر ظرفیت تولید ۹.۳ درصد، در سرمایه‌گذاری ۱۸.۶ درصد و در اشتغال ۶.۷ درصد است.

رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قیمت هر پاکت سیمان خاکستری در کارخانه ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان محاسبه می‌شود که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های حمل‌ونقل بین ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد. در شرایط کنونی ذخیره کیلینکر استان بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا