اخباربرترچند رسانه ایگوناگون

نماینده دامغان: فروش برنج دولتی در سامانه بازارگام یک مسکّن قوی است

به گزارش صنعت کار، علی اکبر علیزاده برمی درباره گرانی مجدد برنج ایرانی گفت: اتفاق ناگواری که در زمینه برنج رخ داد، جدید نبود. گرانی غیرمنطقی در بازار مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و انواع میوه‌ها رخ داده و خواهد داد. این اتفاق مسبوق به سابقه است. در این ماجرا، یا محصول روی دست کشاورز می‌ماند و یا با قیمت پایین از او خریداری می‌شود، و قیمت آن کالا در بازار سر به فلک می‌کشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس یازدهم با بیان اینکه متأسفانه دولت‌هایی که آمدند و رفتند اعتقادی به تشکیل «شبکه توزیع فراگیر» نداشتند، گفت: در نتیجه دلال‌های اضافی نبض بازار را دست می‌گیرند و با تنظیم منفی عرضه و تقاضای بازار، صدها میلیارد تومان به جیب می‌زنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم تشکیل سامانه بازارگام و فروش برنج ایرانی را یک مسکن قوی برای وضعیت تنظیم بازار کشور دانست و گفت: اولین هدف تشکیل سامانه بازارگام تشکیل زیرساخت شبکه توزیع و هدف دوم ایجاد اختلال روانی برای دلال‌ها و واسطه‌هاست. شبکه بازارگام به‌راحتی و بااطمینان خریداری می‌کند.

علیزاده برمی از نبود مشکل کمبود برنج در کشور و امکان خودکفایی در این حوزه سخن به میان آورد و در مورد عملکرد وزیر جهاد کشاورزی گفت: عملکرد ایشان را مثبت ارزیابی می‌کنم اما مردم و کارشناسان باید بدانند که کار ایشان، سخت است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا