اخبارصنعت و معدن

ارتقای ارتباطات همه روستاهای فارس تا پایان سال

ارتقای ارتباطات همه روستاهای فارس تا پایان سال

به گزارش صنعت کار، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بررسی وضعیت وعده هایی که در سفر گذشته اش به مردم استان فارس داده بود، چهارشنبه بعدازظهر وارد این استان و بلافاصله راهی شهرستان خرامه در شرق شیراز شد که به گفته داریوش اسماعیلی نماینده خرامه، کوار و سروستان محرومترین منطقه استان فارس به شمار می رود.

آذری جهرمی که در طول مسیر ضمن بررسی وضعیت پوشش جاده ای، از شالیزارهای خشک شده و خانه های خالی از سکنه شده روستای کربال نیز دیدن کرد، در شورای اداری خرامه ضمن ابراز رضایت از برقراری پوشش 4G در جاده حدفاصل رحمت آباد تا خرامه،  برای برقراری پوشش بخشی از جاده حدفاصل شیراز تا سه راه رحمت آباد یک ماه فرجه داد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس
بعد از آن وزیر جوان کابينه دولت دوازدهم خود را به شیراز رساند و به دیدار آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس رفت و سپس با حضور در بیت آیت الله محمدرضا حدائق رییس حوزه علمیه منصوریه شیراز، وفات این عالم ربانی را تسلیت گفت.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات سپس در برنامه شب پارسی سیمای استان فارس که به صورت زنده پخش می شد، حضور یافت و با بیان اینکه در سفر قبلی وعده برقراری پوشش ارتباطی 500 نقطه کمتر برخوردار استان فارس را تا پایان خرداد ماه داده بود، گفت: البته تاکنون نزدیک به 600 روستای استان فارس تحت پوشش شبکه 3G و 4G قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه همواره به عنوان نماینده قشر جوان قصد دارم تا راه را برای دیگر جوانان باز کنم، افزود: امیدوارم این راه باز شود تا خون جدیدی در رگ های مدیریتی کشور جریان پیدا کند.
صبحانه کاری با موضوع «کوار»
آذری جهرمی روز دوم سفرش را با صبحانه کاری با موضوع رفع مشکلات ارتباطی شهرستان کوار آغاز کرد و با حضور اسماعیلی نماینده مردم کوار در مجلس و مدیران این شهرستان به بررسی وضعیت ارتباطی و مشکلات این شهرستان پرداخت و دستور داد تا پایان شهریور ماه عابربانک و شعب پست بانک در این شهرستان راه اندازی شود.
افتتاح در شورای اداری فارس
بعد از آن آذری جهرمی برای افتتاح پروژه های ارتباطی استان فارس به مخابرات منطقه فارس رفت تا در مراسمی که به همین مناسبت برقرار شده بود، شرکت کند. این جلسه با حضور استاندار فارس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر مدیران استانی در قالب جلسه شورای اداری استان فارس تشکیل شد و آمار و ارقامی در حوزه آب و برق این استان و ضرورت مدیریت آن ارایه شد.
اسماعیل تبادر استاندار فارس در این جلسه نرخ بیکاری در استان فارس را در سال گذشته 10.8 درصد دانست و گفت: با توجه به شرایط استان باید مشکل آب و نگاه صرفه‌جویانه را در دستور کار قرار دهیم، به جای برنج محصولات کم مصرف کشت شود، مثل کینوا که یک هشتم کشت برنج و یک چهارم گندم آب مصرف می‌کند و قیمت بالا و به صرفه‌ای برای کشاورزان دارد. در حال حاضر ۴ تن از این محصول در خرامه کشت شده است.
از ارائه آمار شبهه ناک به مردم بپرهیزیم 
آذری جهرمی با بیان اینکه با مردم با صداقت سخن بگوییم، درباره مشکلات ارتباطی موجود در شهر شیراز اظهار کرد: درحالیکه هر سال باید به تعداد سایت های نصب شده اضافه شود اما در شیراز طی دو سال گذشته نه تنها سایت جدید نصب نشده است بلکه 30 سایت نیز از سوی شهرداری شیراز جمع آوری شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه تاکنون 52 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است که شهرداری شیراز اجازه نصب آنها را نمی دهد، گفت: در سفر قبلی به استان فارس از شهردار شیراز درخواست کردم اما ظاهرا کار با درخواست و تقاضا پیش نمی رود.
در مسیر دشوار ارز دیجیتال 
در ادامه برنامه‌های سفر، نشست آذری جهرمی با جوانان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل استانداری فارس شروع شد. این نشست که با استقبال خوبی روبرو شده بود، خانم دانشفر مدیر یکی از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری فارس با اشاره اجرایی کردن پروژه ارز دیجیتال برای نخستین بار در کشور گفت: ارز دیجیتال قابلیت رفع دغدغه های موجود در خصوص مشکلات این بخش را دارد و اکنون ظرفیت ایجاد زیرساختهای آن نیز در استان فارس ایجاد شده است که متاسفانه در سطح ملی به آن توجه نمی شود.
وی با اشاره به تهدیدهای صورت گرفته از سوی نهادهای مختلف پیرامون توقف اجرای پروژه ارز دیجیتال افزود: از سوی دستگاه های مختلف و همچنین نهادهایی که در تهران روی پروژه ارز دیجیتال کار می کنند به ما اعلام می شود که اجازه اجرای پروژه ارز دیجیتال را نداریم.
امیررضا محقق کارگردان و گوینده دیرین دیرین شیرازی با بیان اینکه با فیلتر شدن تلگرام متاسفانه یکی از اصلی ترین بازارهای کسب و کارهای مجازی در ایران نابود شد، گفت: آخرین امید و سنگر فعالان این حوزه در عرضه محصولاتشان اینستاگرام است که بعضی مسوولان با بی انصافی حرف از فیلتر کردن آن می زنند.
وی افزود: مشخص نیست پیام رسان های بومی قابلیت پشتیبانی از کسب و کارهای فضای مجازی را داشته یا از جانب مردم نیز با استقبال مواجه شوند و اگر اینستاگرام روزی فیلتر شود بسیاری از کسب و کارهای مرتبط با آن با مشکل جدی مواجه و نابود خواهند شد.
اما حسام رئوف، نوجوان 12 ساله شیرازی بود که در میانه جلسه ادعا کرد طرح هایی چون تولید برق از میوه ها و آب شیرین کن بدون نیاز به برق را ابداع کرده است.
این نوجوان شیرازی برای تکمیل طرح های خود درخواست اعتبار  کرد که وزیر ارتباطات نیز موضوع را بررسی دقیق تر  موکول کرد.
انتظار از قوه قضاییه 
همچنین آذری جهرمی در حاشیه مراسم رونمایی از دو محصول فناورانه پردیس شرکت های دانش بنیان فارس در حوزه IT و ICT در گفت و گو با خبرنگاران درباره نتیجه بررسی های صورت گرفته پیرامون دریافت ارز دولتی از سوی تعدادی از شرکت ها گفت: دستگاه قضایی در حال حاضر پیگیر مساله تخلفات ارزی است و دادستان تهران نیز مکاتباتی در این باره با وزارتخانه های مربوطه داشته و اطلاعاتی در این باره در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است و انتظار می رود که روال رسیدگی به این موضوع مشخص شود.
وزیر جوان دولت دوازدهم با بیان اینکه اینکه برخی از اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت حجمی را به مشترکین می‌فروختند اما بعد از خرید مشخص می‌شد بخشی از بسته خریداری شده قابلیت استفاده روزانه و بخشی ویژگی شبانه دارد، اظهار کرد: این کار به نوعی فریب مشترکان است و به همین دلیل پیگیری این موضوع در دستور کار سازمان تنظیم مقررات رادیویی قرار گرفته و اکنون این نقص از درگاه های اصلی خرید اپراتورها اصلاح شده است.
آنچه تا پایان سال قرار است رخ دهد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از آن راهی سروستان و جهرم شد تا سفر کاری دو روزه وی در حالی به پایان برسد که 569 روستای استان فارس با احداث یا ارتقای 230 برج مخابراتی با اعتبار 93 میلیارد تومان برای نخستین بار تحت پوشش شبکه 3G و 4G قرار گرفتند.
در استان فارس چهار هزار روستا وجود دارد که 2300 روستای آن بالای 20خانوار جمعیت دارند.  مطابق برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباط مکلف به برقراری ارتباط 90 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار است. به عبارت دیگر بعد از تحت پوشش قرار گرفتن 569 روستا در فاز نخست، قرار است  تا پایان سال جاری 90 درصد روستاهای بالای بیست خانوار پوشش داشته باشند.

منبع: روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا