اخباربرترصنعت و معدن

برای دستیابی به تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت به رهبران عالی و میانی تحول‌گرا نیاز است/ امروز ایجاد تحول در بخش صمت، نقش کلیدی در مسیر حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی دارد

به گزارش صنعت کار، شهاب جنابی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید صمت استان تهران، ضمن تأکید بر این موضوع، افزود: در مسیر ایجاد تحول، برنامه دقیق و مشخصی طراحی شده است و هر یک از ما باید نقش و وظایف خود را در ایجاد این تحول به خوبی بشناسیم و برای تحقق آن تلاش جهادی کنیم.

نقش مهم بخش صمت در گام دوم انقلاب اسلامی

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت با تأکید بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تعالی بخش صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصویر افق و چشم‌انداز آینده به خوبی ترسیم شده است که نقش صنعت، معدن و تجارت در آن بسیار مهم است.

تحقق چشم‌انداز متعالی صمت با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و مشارکت همه ذینفعان

جنابی، نام‌گذاری‌های چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری را نشانگر اهمیت موضوع تولید و بخش صنعت، معدن و تجارت در چشم‌انداز آینده انقلاب‌اسلامی‌ایران دانست و ادامه داد: حرکت جهشی در بخش تولید برای رسیدن به چشم‌انداز متعالی مورد نظر با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و مشارکت همه ذینفعان به وجود می‌آید.

وی ایجاد تحول را از شعارهای مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ما نیز در مجموعه وزارت صمت به دنبال تحقق این تحول هستیم و ظرفیت‌های لازم مشخص شده و افق آینده به‌خوبی ترسیم شده است.

ضرورت ایجاد یک نهضت پیشگامان پیشرفت

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت اضافه کرد: در این راستا وظیفه و مأموریت مدیران عالی و میانی و تمامی همکاران پررنگ‌تر خواهد شد، زیرا به یک نهضت پیشگامان پیشرفت نیاز داریم که در آن هر کسی در حیطه وظایف و مأموریت‌های خود، برای ایجاد تحول مورد نظر مبتنی بر برنامه تعیین شده، نقش آفرینی کند.

ریل‌گذاری مناسب با تعریف پروژه‌های تحولی در بخش صمت

جنابی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که وزارت صمت در این مسیر برنامه مشخصی دارد، اضافه کرد: پروژه‌های تحولی لازم در این راستا تعریف شده است تا ریل‌گذاری‌های مناسب انجام شود.

ادارات کل صمت استانی نوک پیکان خدمت‌رسانی به ذینفعان این بخش هستند

وی ادارات کل صمت استانی را نوک پیکان خدمت‌رسانی به ذینفعان بخش صمت دانست و گفت: انجام بخش بزرگی از وزن اجرایی این پروژه‌ها بر عهده این ادارات کل است و ایفای این نقش مؤثر همواره مورد انتظار است.

دغدغه فعالان اقتصادی باید دغدغه ما شود

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت با بیان این‌که دغدغه فعالان اقتصادی باید دغدغه ما شود، گفت: این جمله همواره مورد تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک رویکرد مهم بوده است و مدیران کل صمت استانی باید با این رویکرد مسئولانه، پیگیر مشکلات فعالان اقتصادی شوند.

استفاده از نظرات و مشورت ذینفعان و صاحب‌نظران

جنابی استفاده از نظرات و مشورت ذینفعان و صاحب‌نظران را مهم دانست و بیان کرد: کسب نظرات و هم‌اندیشی با ذینفعان مختلف این بخش، یک الزام در مسیر دستیابی به اهداف مورد نظر است تا هم‌افزایی‌های مورد نظر ایجاد شود.

استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای حل مسائل

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که ظرفیت‌های بالقوه بسیار زیادی داریم، بیان کرد: باید از همین ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای حل مسائل استفاده کنیم و با این نگاه پیش برویم.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات و تلاش‌های یدالله صادقی در مقام ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تقدیر کرد و گفت: ایشان مدیری ارزشمند و مورد اعتماد است و در کانون ارزیابی مدیران برای انتخاب مدیران جدید نیز از تجربیات ایشان استفاده می‌شود.

جنابی، حوزه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان تهران را گسترده و مهم توصیف کرد و افزود: سیجانی نیز مدیری توانمند و عملیاتی است که این مسئولیت سنگین را بر عهده گرفته‌اند و ما به خدمات ارزشمند ایشان، امیدوار هستیم.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا