اخباربانک و بیمه

تحولی دیگر در بیمه های زندگی بیمه ایران صورت گرفت

به گزارش صنعت کار، احمد صفرزاده معاون فنی در این خصوص اظهار داشت : بر اساس پیگیری های بعمل آمده، مجوز ” متصل نمودن سبد سرمایه گذاری های تشکیل شده از محل ذخایر بیمه نامه های زندگی به صورت روزشمار” در بیمه ایران،  از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی اخذ گردید.

وی در ادامه افزود: بر اساس این مجوز، بیمه ایران می تواند نسبت به  تعیین خالص ارزش سرمایه گذاری منابع حاصل از ذخیره ریاضی بیمه نامه های زندگی اقدام نماید که پیش بینی می شود که این تحول در توسعه بیمه های زندگی در کشور نقش موثری داشته باشد.

معاون فنی بیمه ایران تصریح کرد:  ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور 36/0 در مقایسه با متوسط جهانی 3/3درصد، بسیار پایین بوده و حق بیمه سرانه بیمه های زندگی کشور 35 دلار است. در حالیکه در جهان 360دلار می باشد و این نسبت ها بیانگر وجود ظرفیت قابل توجه برای توسعه بیمه های زندگی در کشور است .

وی همچنین سهم بیمه های زندگی در کشور و جهان را نسبت به کل پرتفوی به ترتیب حدود 15درصد و45 درصد جهان بیان نمود وتاکید کرد : در صورت ارائه محصولات بیمه ای متناسب با نیازهای آحاد جامعه از جانب شرکت های بیمه، امکان ارتقای شاخص های عملکردی در رشته های بیمه زندگی در کشور فراهم می باشد. وی ابراز امیدواری کرد،  شرکت بیمه ایران بعنوان راهبر صنعت بیمه و با توجه به قدمت و وجود ظرفیت تخصصی وکارشناسی قابل توجه، در راستای سیاست های کلان دولت و تحقق احکام قانون دائمی برنامه توسعه کشور در آینده نزدیک و توسعه بیمه های زندگی، محصولات جدید بیمه ای را در آتیه، خصوصا در زمینه بیمه مستمری تکمیل بازنشستگی عرضه نماید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا