اخباربرترصنعت و معدنگوناگون

اقدامات مؤثر وزارت صمت در حوزه صادارت و تولید سبب روان‌تر شدن کسب‌وکارها شده است

به گزارش صنعت کار، محمد صفایی دلوئی در خصوص شرایط تجارت خارجی کشور نیز توضیح داد: براساس گزارش‌های موجود، هدف‌گذاری انجام شده در ابتدای امسال برای رسیدن به میزان صادرات غیرنفتی 45 میلیارد دلاری، محقق شده و و پیش‌بینی می‌شود این رقم به 47 میلیارد دلار نیز برسد.
وی افزود: موضوع ارتباط با کشورهای هدف صادراتی نیز مورد توجه بوده و افزایش یافته است و از آن‌جا که 90 درصد صادرات ما به 10 کشور هدف است؛ امیدوار هستیم که با اقدامات صورت گرفته، ارتباط ما با این کشورها قوی‌تر شده و رایزن‌های بازرگانی ما نیز قوی‌تر و فعال‌تر شوند.
نماینده مردم گناباد در مجلس‌شورای‌اسلامی تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود، همچنان می‌توانیم این بستر رشد را در سال 1401 نیز داشته باشیم.
صفایی دلوئی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد وزیر صمت در7 ماه گذشته اشاره کرد و توضیح داد: وزیر صمت در حوزه تجارت خارجی موفقیت بسیار خوبی داشتند به گونه‌ای که تاکنون حداقل 30 درصد افزایش صادرات داشته‌ایم که رقم بسیار خوب و قابل‌قبولی در این حوزه است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته با شناخت از سابقه و عملکرد ایشان و ظرفیت مدیریتی‌ای که دارند، انتظارهمین عملکرد نیز می‌رفت.
نماینده مردم گناباد در مجلس‌شورای‌اسلامی در ادامه خواستار فعال‌تر شدن حوزه معدن شد و توضیح داد: حوزه معدنی اکنون عملکرد مناسبی ندارد و لازم است فعال‌تر شود، البته در این خصوص با وزیر صمت گفت‌وگو شده و ایشان قول داده‌اند که ضوابط مزایده‌ها تا 15 فروردین‌ماه سال آینده استخراج شده و از آن تاریخ اجرایی شود.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا