اخباربانک و بیمهبرتر

نه تنها اشتباهات گذشته خنثی نشده، بلکه در حال تکرار است!

به گزارش صنعت کار، فردین آقابزرگی با بیان اینکه هدف اتاق های فکر در حوزه اقتصاد، بازار سرمایه و مسائل مرتبط با سرمایه بازگشت سرمایه از خارج از کشور به داخل کشور است، اظهار کرد: با انجام چنین اقداماتی نه تنها سرمایه‌گذار داخلی دچار تردید می‌شود، بلکه ریسک‌های سرمایه‌گذاری نیز افزایش پیدا می‌کند. در یک سال و نیم گذشته سه مرتبه شاهد اخذ چنین تصمیماتی بودیم.

وی ادامه داد: علاوه بر بخشنامه اخیر، وضع تعرفه صادراتی در محصولات نیمه خام پتروشیمی مانند اوره و آمونیاک و قیمت گازی که در بودجه برای صنایع تعریف شده بود حاکی از آن است که انسجام لازم برای درک منافع کلان کشور در راستای حمایت از تولید وجود ندارد. در حالی که شعار امسال تولید دانش بنیان و اشتغال افرینی است، با وضع چنین مقرراتی فقط تولید ضعیف می شود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: این در حالی است که مالیات و عوارض زیادی را در حوزه دلالی می‌توان اعمال کرد اما یا بانک اطلاعاتی منسجم وجود ندارد یا اراده کافی نیست. این موضوعات باعث بروز بی اعتمادی در بازار سرمایه می‌شود. در حالی که همه اعتقاد داشتند سال ۱۴۰۱ اعتماد از دست رفته سهامداران به بازار سرمایه بر می‌گردد، با چنین تصمیماتی نه تنها اشتباهات گذشته خنثی نمی‌شود، بلکه اشتباهات هم تکرار می شود.

روز گذشته بخشنامه عوارض صادراتی بر محصولات معدنی از سوی وزارت صمت صادر شد که باعث شد شاخص کل بورس بیش از ۳۳ هزار واحد سقوط کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا