اخباربرترصنعت و معدن

رشد ۴۵۳ درصدی تجارت با تاجیکستان

به گزارش صنعت کار، سید روح اله لطیفی در خصوص تجارت کشور با تاجیکستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تجارت کشورمان با تاجیکستان، ۱۳۹ هزار و ۲۴۹ تن کالا به ارزش ۱۳۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۸۴ دلار بود که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۴۸۹ درصدی در وزن و ۴۵۳ درصدی در ارزش داشته است.

سخنگوی گمرک ایران افزود: در این مدت صادرات به تاجیکستان ۱۲۴ هزار و ۷۳۷ تن کالا به ارزش ۹۱ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۹۲۹ دلار بود که نسبت به سال ۹۹ رشد ۵۳۵ درصدی در وزن و ۴۵۹ درصدی در ارزش داشته است.

لطیفی در خصوص واردات از تاجیکستان گفت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۱۲ تن کالا به ارزش ۳۹ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۵۵ دلار واردات کشورمان از تاجیکستان بوده که با رشد ۲۶۳ درصدی در وزن و ۴۳۹ درصدی در ارزش همراه بوده است.

سخنگوی گمرک ایران تاکید کرد: میزان تجارت کشورمان با تاجیکستان در سه ماه پایانی سال، شتاب بیشتری به خود گرفت به طوری که ۴۷ هزار و ۹۵۷ تن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۳۶۳ دلار، صادرات به تاجیکستان و هشت هزار و ۳۶۴ تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۴۲ هزار و ۸۴۵ دلار واردات کالا از تاجیکستان در این سه ماه انجام شده است.

وی افزود: میزان صادرات کشور به تاجیکستان در زمستان، نسبت به سه ماه پایانی سال ۹۹ رشد ۱۰۴۹ درصدی در وزن و ۹۵۳ درصدی در ارزش را نشان می دهد و واردات سه ماه پایانی سال از تاجیکستان نیز با رشد ۶۴۹ درصدی در وزن و ۱۰۴۶ درصدی در ارزش به همراه بوده است.

لطیفی در خصوص کالاهای تبادل شده بین دو کشور گفت: عمده واردات از تاجیکستان پنبه حلاجی شده بوده و پیله کرم ابریشم، صفحات نازک ورقی، مصنوعات پلاستیکی و اشیای رو میزی هم از این کشور وارد شده است و صادرات کشورمان به تاجیکستان نیز انواع محصولات کشاورزی، غذایی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، مواد معدنی، انواع دارو و واکسن، مواد شیمیایی، شوینده ها، انواع میله و ورق های فلزی، پوشاک، کفش، لاستیک، پارچه و نخ، ظروف شیشه ای، لوازم الکترونیکی، انواع مبل و وسایل بازی کودکان بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا