اخباربرترنفت و پتروشیمی

سهم فرآورده‌های نفتی از صادرات پارسال ۲۵ میلیارد دلار بود

به گزارش صنعت کار، سیدحمید حسینی امروز (شنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که با موضوع «تعارض منافع، مانع تنظیم‌گری و شفافیت» برگزار شد، گفت: نفت، گاز و پتروشیمی سهم مهمی از صادرات کشور را به خود اختصاص داده‌اند و این بخش در دوران سخت تحریم همیشه به اقتصاد کشور کمک کرده است.

وی از سهم ۲۵ میلیارد دلاری فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی از رقم ۴۸ میلیاردی صادرات کشور خبر داد و افزود: این سهم قابل توجه فرآورده‌های حوزه نفت و گاز و پلیمری کشور از مجموع صادرات ۴۸ میلیارد دلاری پارسال با وجود شرایط سخت تحریم محقق شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: این حجم از صادرات همسو با حمایت از صنایع پایین‌دستی و برای حفظ منافع ملی و شکوفایی اقتصادی کشور محقق شده است.

حسینی اظهار کرد: در هشت ماه پارسال مقدار صادرات محصولات پایین‌دستی نفت ۱۸ میلیارد دلار از مجموع ۳۱ میلیارد دلار کل صادرات کشور بوده است و پیش‌بینی می‌شود کل صادرات غیرنفتی امسال به ۴۸ میلیارد دلار برسد که حدود ۵۸ درصد آن در بخش فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی است.

وی گفت: افزایش صادرات قیر کمتر از ۱۰۰ هزار تن بوده، اما ارزش صادرات دو برابر شده و آن هم همانند نفت به‌دلیل افزایش قیمت جهانی بوده است، همچنین پلیمرها پارسال بیشترین حجم صادرات را با ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا