اخبارتاپصنعت و معدن

روند صعودی نفت معکوس شد

به گزارش صنعت کار، بهای معاملات نفت برنت با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۱۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۱ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۰۹ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.

تینا تانگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: ریسک گریزی گسترده ناشی از واهمه نسبت به رکود بود و قرنطینه‌های کرونایی چین عامل مهمی بوده که قیمت نفت را تحت فشار قرار داده است. ادامه قرنطینه‌های چین روی قیمت نفت در کوتاه مدت تاثیر منفی خواهد گذاشت. کاهش قیمت نفت از سوی عربستان سعودی هم منعکس کننده نگرانی‌ها نسبت به تقاضای جهانی برای نفت است.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، قیمت فروش نفت برای آسیا و اروپا را در ژوئن کاهش داد.

بازارهای مالی جهانی همچنین از افزایش نرخ بهره و ادامه قرنطینه‌ای کرونا در چین که به دومین اقتصاد بزرگ جهان آسیب زده است، به وحشت افتاده‌اند.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته در واکنش به چشم انداز تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه که نگرانی‌ها نسبت به وضعیت کمبود عرضه را تشدید کرد، برای دومین هفته متوالی رشد کردند.

معاون نخست وزیر بلغارستان روز یکشنبه گفت: اگر این کشور مهلت برای اجرای تحریم‌ها دریافت نکند، تحریم‌های نفت اتحادیه اروپا علیه روسیه را وتو خواهد کرد. وی به شبکه تلویزیون ملی بی ان تی گفت: مذاکرات فردا ادامه خواهد داشت و دیدار سران کشورها برای به نتیجه رساندن آنها ضروری است. موضع ما کاملا واضح است. اگر معافیت برای کشورهای دیگر وجود داشت، ما هم خواستار دریافت معافیت هستیم.

بلغارستان پیش‌تر گفته بود به دنبال دریافت معافیت از تحریم‌های پیشنهاد شده علیه نفت روسیه خواهد بود اما معلوم نیست آیا این کشور معافیت کامل یا مهلت مشابهی که روز جمعه برای کشورهای مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک پیشنهاد شد را درخواست کرده است. این معافیت‌ها قطعا از تاثیر تحریم‌ها خواهند کاست.

بر اساس گزارش رویترز، کشورهای گروه هفت روز یکشنبه متعهد شدند واردات نفت روسیه را قطع کنند و واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه مدیران گازپروم بانک و شرکتهای دیگر اعمال کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا