اخباربرترصنعت و معدن

روابط عمومی یک سرفصل از اخلاق، تعامل، علم و هنر است

به گزارش صنعت کار، نامگذاری روزی به نام روز ارتباطات و روابط عمومی که به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات مردم از سازمان‌ها و نهادها و بالعکس عمل می کنند، بیانگر اهمیت روز افزون این صنعت، به عنوان یک رکن مشورتی و مدیریتی هر سازمان در عصر حاضر است که امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است. و نا گفته پیداست كه این صنعت و فعالان آن می توانند پل ارتباطی میان مدیران و مردم باشند و دغدغه ها و گلایه ها را به فرصت ها و دلسوزی ها مبدل كنند.
شاید بر همین اساس است كه این روزها مسئولان و کارگزاران بخش های مختلف کشور، تولیدکنندگان، صنعتگران و تمامی دغدغه‌ مندانی که در راه تولید، آبادانی و خدمت به این نظام اسلامی اهتمام می‌ورزند، نیك می دانند كه همواره نیازمند بهره‌گیری از علم، دانش، تجربه و مهارت به عنوان ابزاری جهت اطلاع و استماع افکار عمومی در خصوص اقدامات صورت گرفته هستند وظیفه خطیری كه در سایه تدوین استراتژی مؤثر ارتباطی، مقبولیت و مشروعیت لازم را برای سازمان متبوع فراهم آورد ه و مسیر تعالی را هموار می سازد.
روابط عمومی ترکیبی از علم، تجربه، تخصص، هنر و تدبیر در شناخت سازمان و ابزارهای ارتباطی به‌منظور اقناع افکار عمومی است و این واحد سامانه‌ای مشورتی و مدیریتی است که نقش ارزنده‌ای در سیاست‌گذاری و هدایت بر عهده دارد و جلب رضایت و اقناع تفکرات، انتظارت و مطالبات مردم و مخاطبان سازمان، در اولویت فرایندهای آن است.
این اهمیت در سالهای اخیر با توجه به تحولات و فشارهای مختلف داخلی و خارجی بیش از پیش بروز و ظهور پیدا كرده است و این مسئله نیازمندی شرکت‌ها را به روابط عمومی خلاق، پیشرو با توانایی تفکر و عکس‌العمل سریع به‌ویژه در شرایط پراسترس، تنش‌زا و بحرانی دوچندان ساخته است، به‌گونه‌ای که تنها روابط عمومی هدفمند و ساختارمدار، تخصص‌گرا، پویا و خلاق با در نظر گرفتن واقعیات و اخلاق‌مداری و با اتخاذ استراتژی کارا و مناسب می‌تواند شرکت و سازمان را در مواجهه با رویدادهای مختلف از کوران مخاطرات برهاند و در راستای تأمین منافع، مجموعه را به سرمنزل مقصود برساند.
نیك می دانیم كه انچه در صنعت و معدن کشور روی می دهد در صورتی بروز و ظهور بیرونی پیدا می كند كه سازمانها از متخصصین حوزه روابط عمومی بهره ببرند. روابط عمومی به‌عنوان بستر و کانون ارتباطات و همچنین انتقال، انتشار و بازتاب اطلاعات و خدمات حوزه صنعت و معدن، به افکار عمومی است که نقش مؤثر و حیاتی در پویایی و سرزندگی مجموعه بر عهده دارد. پر واضح است كه فعالان این حوزه با ایستایی و سکون مخالفند و آنچه موجب بازتاب موفقیت های یك مجموعه می شود ناشی از خدمات این گروه است .
کار رسانه ای و روابط عمومی به دلیل روبرو بودن با نظرات، افکار و دیدگاه های مختلف از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند یک جامعه را نسبت به آن سازمان علاقه مند و یا مورد انتقاد قرار دهد . در شرایط فعلی قوی ترین؛ سریع ترین است! یعنی برنده اصلی روابط عمومی است که بتواند سرعت عمل بیشتری در کار خود داشته باشد و از تکنولوژی‌های نوین برای انجام فعالیت‌های خود استفاده کند و اگر می خواهیم موفق ترین باشیم و در دنیای پر سرعت تكنولوژی فعلی عقب نمانیم باید همواره متخصصین خود را به روز نگه داریم.

حمید علی آبادیان/ مدیر روابط عمومی ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا