اخباربرترصنعت و معدن

تولید در مجتمع نفلین سینیت کلیبر با هدف رقابت در بازار جهانی است

به گزارش صنعت کار، «خدایار کریم‌نژاد» افزود: اجرای طرح ۴۰ هزارتنی تولید کنسانتره نفلین سینیت کلیبر که با هدایت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توسط بخش خصوصی به مورد اجرا درآمده، با هدف رقابت در بازارهای جهانی دنبال می شود.

وی تصریح کرد: این طرح در چارچوب توسعه منطقه کلیبر (واقع در استان آذربایجان شرقی) به‌منظور اشتغال زایی بیشتر و تولید با کیفیت بالاست و به روش «تر» عملیاتی شده و اکنون در حال انجام تست های راه اندازی است.

کریم‌نژاد اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) در چارچوب سیاست دولت مبنی بر توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و افزایش اشتغال‌زایی نسبت به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور استخراج و فروش معادن و راهبری مجتمع های تابعه خود اقدام کرده است.

به گفته وی ، ایمپاسکو در این روش علاوه بر صیانت از منافع دولت به روش حفظ مالکیت واحد های معدنی، موجب می شود وضعیت اقتصادی مجتمع ها بهبود یافته و فعالیت‌های توسعه ای و افزایش تولید توسط بخش خصوصی منجر به اشتغال زایی بیشتر و جذب نیروی انسانی جدید می‌شود.

معاون بهره برداری و اکتشاف ایمپاسکو خاطرنشان‌کرد: مجتمع نفلین سینیت کلیبر در چارچوب راهبری ایمپاسکو سال ۱۳۹۶ به بخش خصوصی واگذار شد و تعداد نیروی انسانی مجتمع در زمان واگذاری ۴۶ نفر بوده که برای سرمایه‌گذاری به عمل آمده توسط راهبر سال ۱۴۰۰ به ۹۰ نفر افزایش یافت.

وی افزود: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش دولتی منع سرمایه گذاری داشت و با برنامه واگذاری دو هدف را دنبال می کرد؛ یکی رعایت قانون و دیگری بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی.

آمارهای اعلامی حاکی است، میزان تولید کنسانتره نفلین سینیت در سال گذشته به رقم حدود هفت هزار و ۸۰۰ تن رسید و میزان محصول فروخته شده حدود هفت‌هزار و ۴۰۰ تن بود.

کریم نژاد یادآور شد: کیفیت بالای محصول تولیدی در قالب طرح ۴۰ هزارتنی، کاهش باطله را به دنبال دارد و بالا بودن بازدهی تولید، سبب کاهش گرد و غبار ناشی از فرآوری می‌شود و این امر از مزایای طرح محسوب می شود که جذب بیشتر مشتریان داخلی و خارجی را هم به‌دنبال خواهد داشت.

وی افزود: راهبر مجتمع با انجام برخی اصلاحات در خطوط قدیم توانسته دانه بندی و کیفیت محصول تولیدی را برابر با انتظارات بازار هدف، ارتقا بخشد.

مجتمع نفلین سینیت کلیبر در استان آذربایجان شرقی در کیلومتر ۲۰ جاده کلیبر به اهر واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا