اخباربرترخودروصنعت و معدن

مدت‌زمان ارتباط با سامانه ۱۲۴ در تهران از هفت به کمتر از یک دقیقه کاهش‌یافته است

به گزارش صنعت کار، سیدرضا فاطمی امین ادامه داد: سامانه ۱۲۴ یک سیستم یکپارچه است، تماس‌ها توسط پاسخگو ثبت و نرم‌افزار وارد سامانه سیمبا می‌شود و ارسال بازرسی صورت می‌گیرد و شکایت‌ها مستقیم به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود.

وی اعلام کرد: به‌زودی، برگه‌های نظارت مردمی در ورودی مغازه‌ها درج خواهد شد که این برگه‌ها حاوی یک بارکد دوبعدی و یک شناسه کسب‌وکار است، همچنین نرم‌افزار موبایل «صمت من» نیز راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف و یا حتی برای ثبت رضایتمندی از آن واحد صنفی، نظرات خود را گزارش دهند.

وزیر صمت تصریح کرد: در این روش، علاوه بر امکان گزارش‌گیری، وضعیت و رتبه واحد صنفی نیز مشخص می‌شود، به این معنی که اگر پیش‌ازاین تخلفی کرده باشند، میزان تخلف، نمایش داده می‌شود که این نیز کنترلی برای فروشگاه‌ها و اصناف ایجاد کرده و نظارت‌ها را بسیار گسترده‌تر می‌کند.

فاطمی امین در خصوص شرایط بازار نیز توضیح داد: در هفته گذشته، یک اصلاح قیمت در روغن، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات داشتیم و برای رفع دغدغه کمبود کالا و جلوگیری از احتمال در دسترس نبود کالاها، تمرکز اصلی خود را بر وفور و توزیع کالاها قراردادیم؛ هرچند که در روزهای نخست نقص‌هایی وجود داشت، اما اکنون شرایط به خوبی کنترل‌شده و می‌توان گفت که به‌طور تقریبی موضوع نبود روغن برطرف شده است.

وی بیان کرد: مرحله بعدی که اکنون روی آن متمرکز هستیم، مدیریت قیمت‌ها است و در این رابطه یک سامانه نظارت مردمی از هفته آینده آغاز به‌کار خواهد کرد و به‌تدریج در کل کشور اجرایی خواهد شد؛ اما متأسفانه حدود ۳۰ درصد اصناف پروانه کسب‌وکار ندارند که این موضوع نظارت را مشکل می‌کند.

وزیر صمت یادآور شد: اکنون در مرحله تولید، قیمت‌ها را در قالب طرح درج قیمت تولیدکننده، کنترل می‌کنیم که در حد مجاز باشند، همچنین فاکتورها و مبالغ شرکت‌های پخش را نیز تحت کنترل داریم، اما ازآنجاکه حدود ۴۰۰ هزار فروشگاه خواروبارفروشی و سوپرمارکتی وجود دارد، مردم باید در مرحله نظارت به ما کمک کنند.

فاطمی امین در پایان در خصوص شائبه‌های انحصاری بودن واردات خودرو نیز بیان کرد: کلیات آئین‌نامه واردات خودرو در دولت مصوب شد، اما در مورد یکی از بندهای این آئین‌نامه در جلسه هیئت دولت پرسش‌هایی مطرح شد و قرار است به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود تا بررسی بیشتری صورت گیرد؛ در این آئین‌نامه هیچ انحصاری وجود ندارد و به دنبال این هستیم که خودروهای اقتصادی وارد کشور شود تا عموم مردم بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا