اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

وزارت صمت بدنبال متعادل کردن قیمت محصولات فولاد

به گزارش صنعت کار، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره اظهار کرد: عرضه محصولات فولادی در بورس شروع شده است، هفته گذشته عرضه خوبی داشتیم که مطمئناً تداوم خواهد داشت.

علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب، افزود: بورس کالا و خدمات برای عرضه همه محصولات تولیدی فولادی است، در بورس دخالتی در حوزه قیمت ها نداریم بلکه جلوی رانت را می خواهیم بگیریم.

عرضه در بورس می تواند به آزادسازی قیمت ها کمک کند و از سویی دیگر حضور دلالان در بازار را کمرنگ کند اما این در حالی است که مشتریان ثابت برخی تولیدکنندگان بزرگ شمش فولاد به دنبال خرید مچینگ هستند.

اما رزم حسینی معتقد است، با عرضه محصولات فولادی در بورس، مدیریت بازار اجرایی می شود و یکی از راه های مدیریت بازار این است که تولیدکنندگان موظف به عرضه محصولات خود در بورس شده اند.

البته باید دید وزارت صمت از چه نوع ابزارهایی برای نظارت در این بازار استفاده می کند و چه نوع ضمانتی برای آن وجود دارد. البته در کنار این موضوع اجرای شیوه نامه فولاد می تواند بر سامان بخشیدن بازار اثر گذار باشد اما مجلس معتقد است این شیوه نامه باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه هر خریدار میتواند با حداقل 20 تن کالا بخرد، ادامه داد: به دنبال معقول کردن و متعادل کردن قیمت های محصولات فولادی و تقویت تولید داخل هستیم و با عرضه در بورس قیمت‌ها نزولی شده است ، البته مازاد تولید داریم.

رزم حسینی همچنین تصریح کرد: زنجیره فولاد بر اساس قیمت‌های معقول توسط تشکل‌ها و مسئولین باید تعیین قیمت شود .

به طور کلی باید تا پایان سال منتشر ماند و دید تصمیمات وزارت صمت بر بازار فولاد تا چه میزان اثرگذار است.

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا