اخبارچند رسانه ایگوناگون

مراسم گسترده روز ملی مقاومت و پایداری در 5 شهر/ مردم دزفول همچنان پای ارزش های خود ایستاده اند/ زخم هایی که بر پیکر دزفول وارد شده است نیاز به مرهم های بیش از این دارد

به گزارش صنعت کار، سردار غلامحسین سردار کلولی دزفولی، مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد در این نشست که به مناسبت روز ملی مقاومت و پایداری (روز دزفول) برگزار شد با اشاره به حمله ناجوانمردانه دشمن در سال ۵۹ گفت: علی رغم خرابی ها، جنگ برکاتی نیز برای کشور داشت.

وی یکی از زیباترین جلوه های دفاع مقدس را ایستادگی مردم عنوان کرد و گفت: دشمن از ایجاد جنگ شهرها دو هدف عمده داشت، یکی شکست اراده مردم که بعد از آن بتواند فشار سیاسی به حاکمان بیاورد و دوم، دستیابی به اهداف خود در شهرهایی بود که ویژگی های راهبردی داشته و در گلوگاه ها قرار داشتند. بر این اساس دزفول یکی از نمونه های حملات ددمنشانه بود.

سردار کلولی دزفولی با اشاره به اولین حرکت بمباران هوایی شهر دزفول در ۳۱ شهریور ۵۹ اظهار داشت: بعد از اینکه حملات از فکه شروع و به کرخه رسید وقتی به موشک های کم برد رسید به وسیله توپخانه ها دزفول را مورد هدف قرار دادند.

مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد افزود: این وضعیت بعد از عملیات فتح المبین ادامه داشت و پس از آن از موشکهای راهبردی اسکاد (اولین موشک زمین به زمین) استفاده شد.
وی با بیان اینکه ۱۸۶ نوع موشک به دزفول اصابت کرد که نیمی از اینها برای ویرانی شهر بزرگی کفایت می کرد افزود: نزدیک ۸۵۰ بمب و راکت توسط هواپیماهای دشمن به دزفول ریخته شد و بیش از ۲۵۰۰ گلوله در کمتر از یکسال، دزفول را مورد اصابت قرار داد.

سردار کلولی دزفولی ادامه داد: در آن مدت بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی، مغازه و واحد اداری منهدم شد.

مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد تاکید کرد: با همه این چالش ها، مقاومت ها ادامه داشت و با همت دولت و نظام اجازه داده نشد تا خواسته های آنها عملی بشود تا جاییکه برخی از منازل بیش از سه بار موشک خورد و بازسازی شد.

سردار کلولی دزفولی با ارائه گزارش هایی در خصوص خسارات جانی ناشی از جنگ تحمیلی بر مردم دزفول اظهار داشت: ۲۶۰۰ شهید تقدیم نظام شد و بیش از ۴۲۰۰ جانباز نتیجه رزم مردم دزفول در جبهه بود.

وی افزود: همچنین بیش از ۵۰۰ نفر از عزیزان آزاده و بیش از ۷۰۰ جانباز که اکثرا قطع عضوی هستند نتیجه این جنگ بود.

مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به هویت دینی و انقلابی مردم دزفول، تشدید حملات و دشمنی با مردم این شهر را یکی از دلایل مهم توجه دشمن به این شهر عنوان کرد و گفت: دزفول شهر علما و مراجع تقلید و معروف به دارالمومنین بود.

سردار کلولی دزفولی با اشاره به شورش های مردم دزفول بر علیه ضد انقلاب گفت: بر این اساس با توجه به نگاه ضد دینی و ضد انقلابی دشمن، زمانیکه خواست انقلاب را ساقط کند گفت که یکی از شاخص هایی که اگر کوبیده شود در واقع یعنی جمهوری اسلامی کوچک کوبانده شده، دزفول است.

وی ادامه داد: دومین عامل حملات کوبنده دشمن به دزفول، موقعیت ژئوپلتیکی دزفول است.

وی افزود: اگر دزفول را تصرف می کردند و خالی می شد و سیدمجدالدین قاضی نمی ماند و دزفول سقوط می کرد، خوزستان و جبهه های جلو نیز سقوط میکردند و ارتباط شمال و جنوب قطع می شد.

دبیر همایش بنیاد چهارم خرداد با اشاره به اهمیت دزفول برای مسئولان نظام و مراجعه اکثریت مقامات به این شهر گفت: حضرت امام فرمودند دزفولی ها دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند و رهبری نیز فرمودند: دزفول دژ مقاوم ایران و اسلام است.

سردار کلولی دزفولی اضافه کرد: لذا این ایستادگی و مقاومت و پایداری دزفول باعث شد در ۶ شهریور ۶۶ نظام جمهوری اسلامی تصمیم گرفت دزفول را به عنوان شهر نمونه مقاومت معرفی کند.

مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد در پاسخ به این سوال که آیا هنوز روحیه مقاومت و دفاع از ارزش ها بین مردم دزفول وجود دارد گفت: شور و شعف و شعوری که در حال حاضر در مردم و جوانان می بینید، ده ها برابر از دفاع مقدس بیشتر شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توانسته ایم پاسخ درخور و مناسبی برای مقاومت مردم دزفول داشته باشیم گفت: مردم دزفول همچنان پای ارزش های خود ایستاده اند و خواهند بود ولی در عین حال این مساله را نباید نادیده گرفت که دولتمردان آنچنان که باید در شان مردم انجام می دادند، نداده اند. زخم هایی که بر پیکر دزفول وارد شده است در دوران دفاع مقدس نیاز به مرهم های بیش از این دارد که تا کنون صورت گرفته است و امیدواریم دزفول در مسیر توسعه بیش از پیش قرار گیرد.

سردار کلولی دزفولی در پاسخ به برنامه های روز چهارم خرداد گفت: برای این روز در پنج شهر برنامه گسترده ای داریم و با حضور بیش از دو هزار نفر و با سخنرانی وزیر محترم گردشگری مراسم برگزار می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا