اخبارتاپنفت و پتروشیمی

قیمت جهانی نفت/ برنت ۱۱۳ دلار و ۱۸ سنت شد

به گزارش صنعت کار، قیمت نفت در روز دوشنبه به‌دنبال افزایش تقاضای سوخت در آمریکا و کاهش عرضه آن و پایین آمدن ارزش دلار افزایش یافت. شانگهای هم آماده بازگشایی پس‌از 2 ماه قرنطینه می‌شود. این قرنطینه‌ها نگرانی در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد را بالا برده بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 63 سنت معادل 0.56 درصد افزایش به 113 دلار و 18 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 43 سنت معادل 0.39 درصد افزایش 110 دلار و 71 سنت معامله می‌شود.

فرارسیدن فصل مسافرت و اوج رانندگی در آمریکا تقاضا برای بنزین را بالا برده و باعث بالا رفتن قیمت نفت شده‌است. پالایشگاه‌های آمریکا فعالیت خود را برای تامین نیاز رانندگان آمریکایی افزایش داده‌اند.

فصل اوج رانندگی در آمریکا معمولاً از تعطیلات یادبود کشته‌شدگان جنگی در این کشور در اواخر ماه مه آغاز شده و تا روز کارگر در ماه سپتامبر ادامه دارد.

تحلیلگران اعلام کرده‌اند علیرغم ترس از کاهش تقاضا برای سوخت به‌خاطر افزایش قیمت آن، اطلاعات سرویس‌های تام‌تام و گوگل نشان می‌دهد افراد بیشتری در مناطق مختلف دنیا مانند آمریکا در جاده‌ها هستند، بنابراین تقاضا روبه‌افزایش است.

کاهش ارزش دلار هم یکی از عوامل افزایش قیمت نفت بوده چون نفت خام را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

قرنطینه‌های کرونایی در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا به تولید صنعتی و ساخت‌وساز آسیب رسانده و باعث شده دولت‌ها در فکر اقداماتی برای تحریک رشد اقتصاد باشند.

ناتوانی اتحادیه اروپا برای تصویب ممنوعیت واردات نفت روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین هم مانع افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا