اخباربرترراه و ساختمان

در بخش حمل بار عقب ماندگی زیادی داریم

به گزارش صنعت کار، آقای رستم قاسمی گفت: قرار بود در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد بار کشور به بخش ریلی منتقل شود که متاسفانه به یک سوم این عدد هم نرسیده‌ایم،  سرعت قطارهای باری ما بسیار کم است که همین موضوع در کاهش حمل بار تاثیر بسیار زیادی دارد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در بخش مسافری باید کیفیت واگن های ما تغییر کند که در دستور کار ما قرار گرفته است. این توانمندی در کشور برای توسعه و رونق ریلی که جزو نیازهای اصلی ما است، وجود دارد .

درخواست روس‌ها از ایران برای حمل کالا به کشور هند

آقای قاسمی گقت: دیروز در قالب توافق با عمان در حوزه حمل ونقل توافقاتی با ترکمنستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و قزاقستان داشته ایم و  توافق خوبی هم با عمان در حوزه حمل ونقل دریایی و ترکیبی به امضا رسید که با ایجاد مرکز لجستیک در ایران کالا‌های خود را با ریل به کشور‌های حوزه قفقاز جابه جا کنند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی با کشور روسیه توافق کرده ایم با توجه به جنگ اوکراین کالا‌های خود را از طریق ایران به آسیای میانه و هند ارسال کنند.

حجم باری که امروز می‌تواند از ایران عبور کند ۲۰ میلیون تن است که به معنی بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد است، اما این توانمندی در کشور ما وجود دارد که سازندگان داخلی ما واگن در هر حجمی که بخواهیم تولید کنند.

در بخش واگن هیچ نیازی به واردات از خارج نداریم، قرارداد‌های جدید با واگن ساز‌های داخلی در حال امضا است ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور داریم که سه تا چهار هزار کیلومتر آن کریدور اصلی است.

نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته،  امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن به بهره برداری رسید.

دیروز هم توافقاتی در حوزه ترانزیت بین ایران و قزاقستان درباره افزایش ترانزیت بین دو کشور در حوزه ریلی به امضا رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا