اخباربرترخودرو

شناسایی فرصت‌های فناورانه صنعت خودرو با حضور شرکت های دانش بنیان

به گزارش صنعت کار، عادل پیرمحمدی گفت: ساپکو بسترهای لازم را در زمینه حمایت و توسعه فعالیت های مبتنی بر افزایش ظرفیت های همکاری صنعت قطعه سازی و شرکت ها و نهادهای دانش بنیان به منظور معرفی زمینه های سرمایه گذاری و حمایت از فناوران در زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران خودرو فراهم کرده است.
وی افزود: به منظور جلب مشارکت حداکثری با توجه به توان توسعه شرکت های دانش بنیان، پویش شناسایی نیازهای فناورانه صنعت خودروکشور، در همایشی تحت عنوان ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه سال جاری برگزار می شود.
مدیرعامل ساپکو، فناوری‌های پلتفرمی خودروهای سواری و سنگین (مسافری و باری)، فناوری‌های قوای محرکه و سیستم‌های انتقال خودروهای سواری و سنگین (درون سوز، هیبرید، برقی)، فناوری‌های پلتفرم و قطعات برق و الکترونیک و مخابراتی، فناوری‌های آزمون و صحه‌گذاری را به عنوان محورهای اصلی این همایش برشمرد.
وی گفت: در موضوعات دیگری همچون فناوری‌های مواد و روش‌های تولید پیشرفته پلیمری و فلزی و فناوری‌های پشتیبان، ضمن معرفی نیازهای فناورانه حوزه صنعت خودرو به دنبال شناسایی فرصت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ‌دانش بنیان در مسیر توسعه صنعتی کشور، تعمیق ساخت داخل و کاهش میزان ارزبری صنعت خودروکشور در دستور کار برگزارکنندگان قرار گرفته است.
پیرمحمدی خاطرنشان کرد: ساپکو با تهیه فهرست جامعی از نیازها از سطح سیستم تا سطح صفر در قالب بانک اطلاعاتی مدون در نقش ناظر، پشتیبان مهندسی و طراحی و همکاری استراتژیک با شرکت‌های دانش بنیان به توسعه ظرفیت همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش بنیان در گروه صنعتی ایران خودرو پرداخته است.
وی افزود: ساپکو تمامی دست‌اندرکاران تولید صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان، شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و افراد با تجربه را برای رفع نیازهای فناورانه صنعت خودرو کشور به این رویداد بزرگ صنعتی کشور دعوت کرده است.

منبع: ایکوپرس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا