اخباربرترخودرو

افزایش تولید، کیفیت و کاهش قیمت با متناسب‌سازی ساختارها

به گزارش صنعت کار، محمد علی تیموری در رابطه با اصلاح ساختارها در گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با افزایش کیفیت، در مرحله اول بایستی ساختارها و فرآیندهایی که منجر به افزایش کیفیت، کاهش قیمت و افزایش تولید می‌شوند، اصلاح می‌شدند که در همین خصوص ما در سایپا ساختارهای مهندسی، کیفیت تولید و مهندسی را تقویت کردیم.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته ساختار واحدهای مرتبط با تولید، کیفیت و مهندسی تقویت و منجر به اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها شده است، تصریح کرد: در اصلاح ساختارها، واحدهای ستادی که ارزش افزوده لازم را نداشتند، بایستی متناسب‌سازی می‌شدند؛ این مهم در دستور کار قرار گرفت. بطور مثال واحد ارتباطات بیش از ۱۰ اداره و ۸۰ نفر نیرو داشت که عمده این افراد فاقد تجربه و تخصص لازم با رشته‌های غیر مرتبط و بعضا نیروهای سفارشی بودند.

وی افزود: حضور نیروهای سفارشی بدون تخصص و تجربه مانع توسعه کسب و کار می‌شوند و حضور افراد بدون مهارت و تجربه لازم هزینه‌های بالایی را به سیستم تحمیل می‌کنند که مانع رشد و بهبود سیستم خواهد بود.

مدیرعامل گروه سایپا ضمن اشاره به اینکه ما بایستی حافظ منافع سهامداران و مشتریان باشیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سنوات گذشته با فربه شدن واحدهای ستادی که ارزش افزوده لازم را ندارند هزینه‌های بالایی به سهامداران تحمیل شده است؛ این در حالیست که این واحدها بایستی در خدمت تولید و محصول گروه سایپا قرار می‌گرفتند که چنین نشده است. در متناسب‌سازی ساختارها حتی یک نفر از سیستم خارج نشده است بلکه پست‌هایی که بر اساس روابط به وجود آمده بودند، اصلاح شدند.

تیموری ادامه داد: در یک حوزه سایپا که دارای ۱۰ اداره بود، با بررسی فرآیندهای کاری مشخص شد که این واحد به سه اداره نیاز دارد و با این سه اداره می‌تواند به صورت چابک فعالیت‌های مرتبط خود در حوزه‌های معرفی محصول، تولید محتوا و اطلاع‌رسانی را انجام دهد. مهمترین رسالت متناسب‌سازی ساختارها در سایپا، چابک‌سازی واحدهای ستادی و تقویت واحدهای کیفیت، مهندسی و تولید است که این مهم در حال شکل‌گیری و انجام است.

افزایش تولید روزانه و بهره‌وری ۱۰۰ درصدی سایپا با اصلاح ساختارها

این مدیر خودروساز با بیان اینکه نتیجه اولیه این اصلاح، رسیدن تولید روزانه به بیش از ۱۸۵۰ دستگاه در روز با عبور مستقیم ۹۸ درصد است؛ گفت: از دیگر نتایج مطلوب متناسب‌سازی ساختار کاهش هزینه‌های سربار است که موجب شده بهره‌وری در خطوط تولید به نزدیک ۱۰۰ درصد برسد. ضمن اینکه نمی‌توان زحمت‌های کارگرانی که در دوران تحریم‌ها، زندگی خود را در راه تولید گذاشتند، نادیده بگیریم.   عادلانه نیست کارگری که بیش از ۱۰ ساعت در روز با بهره‌وری قریب به ۱۰۰ درصد ایستاده کار می‌کند، کمتر از افرادی که ارزش افزوده لازم را ندارند و بهره‌وری آن‌ها صفر است، دریافتی داشته باشند.

مدیرعامل گروه سایپا در پایان تاکید کرد: وظیفه ما این است که آسیب‌ها را شناسایی و با عدالت واقعی که مد نظر دولت نیز است، کاری کنیم تا زندگی و معیشت کارگرانی که با بهره‌وری بالا و دلسوزانه در خطوط تولید کار می‌کنند، روز به روز بهتر شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا