اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

خاموشی‌ها بیشتر نخواهد شد

به گزارش صنعت کار، آرش کردی با بیان اینکه مصارف بخش برق به شکل ویژه‌ای افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: مصرف انرژی در همین بازه زمانی ۵.۶ درصد رشد داشته و روزانه تقریباً ۱.۲ میلیارد کیلو وات ساعت در کشور مصرف انرژی داریم که عمده آن بحث افزایش دما و استفاده حداکثری از سیستم‌های سرمایشی است.

کردی گفت: تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده و مردم مستحضر هستند که در مدیریت مصرف تمام ظرفیت‌ها از سوی وزارت نیرو به میدان آمده است؛ دولت از خودش این مدیریت مصرف را شروع کرده و سختگیرانه با سازمان‌های دولتی که کاهش مصرف ندارند برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت توانیر اضافه کرد: با توجه به پایداری دما و روند افزایشی مصرف، پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده این روند ادامه خواهد داشت و نیاز جدی به مدیریت مصرف از سوی مردم عزیزمان است.

وی با تاکید بر این موضوع که خاموشی‌ها روند افزایشی نخواهد داشت، ادامه داد: با مدیریت مصرفی که در حال انجام است، مخصوصاً در ادارات دولتی و نهادهای عمومی، برداشت می‌شود که وضعیت خوبی در شبکه به‌وجود آید و افزایش خاموشی نداشته باشیم.

کردی به تغییر ساعات جداول خاموشی اشاره کرد و بیان داشت: تا حد زیادی مشکل تغییر ساعات جداول خاموشی رفع شده است و به اطلاع مردم باید برسانم که این تغییرات به‌خاطر حوادث ایجاد شده در شبکه بوده که به صورت ناخواسته رخ داده است و بالاجبار ما بایستی این تغییرات را انجام می‌دادیم.

مدیر عامل شرکت توانیر افزود: میزان ذخیره مفید سدهای زنجیره‌ای کارون سال گذشته در این ایام، ۴ میلیارد متر مکعب بوده که امسال این رقم به ۲.۳ میلیارد متر مکعب رسیده است که باعث شد در ذخیره نیروگاه‌های برق آبی کمبود داشته باشیم.

وی افزود: هرسال پیش بینی ما برای نیروگاه‌های برق آبی‌رقم ۹ هزار مگاوات بوده است که امسال متاسفانه این رقم به ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید.

کردی با اشاره به اینکه رقم ۱۷ درصد تلفات شبکه برای اواخر دهه ۸۰ است، عنوان کرد: در آخرین پایشی که به‌صورت هفتگی انجام می‌شود، تلفات ما در شبکه توزیع تقریباً حدود ۱۰.۶ درصد است و نرم جهانی برای اقلیمی به وسعت ایران بین ۷ تا ۸ درصد است که در اینجا باید گفت صنعت برق کشور در عرض ۴ سال نزدیک به ۴.۵ درصد کاهش تلفات داشته و این روندکماکان ادامه خواهد داشت و رو به بهبود است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا