اخباربانک و بیمهتاپ

دلار در فراز و طلا در فرود

به گزارش صنعت کار، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ به وقت شرقی با ۳.۴۰ درصد کاهش به ۱۸۳۴ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۸۳۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی Tiger Brokers استرالیا، گفت: فشار مداوم بر قیمت طلا ناشی از افزایش نرخ‌های بهره است. هنگامی که یکی از اعضای کمیته بانکی سنا از وی پرسید که آیا فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را به طور همزمان تا ۱۰۰ واحد افزایش دهد، پاول گفت که او هرگز چیزی را حذف نخواهد کرد و مقامات هر حرکتی را که برای بازگرداندن ثبات قیمت لازم باشد انجام خواهند داد.

طلا اغلب به عنوان محافظی در برابر تورم و پناهگاهی امن در طول بحران‌های اقتصادی مانند رکود تلقی می‌شود. نرخ‌های بهره بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد. مایکل لنگفورد، مدیر مشاوره شرکت AirGuide گفت: احتمال اینکه طلا در دو هفته آینده به کمتر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس معامله شود، بیشتر است.

به گزارش رویترز، طلا برای بیبی بومرها هیچ کاربرد صنعتی معنی‌داری ندارد و یک ذخیره روان‌شناختی با ارزش است، همان‌طور که کریپتو برای نسل جوان بود. دلار پس از کاهش در جلسه قبل در سطوح بالا ثابت ماند و تقاضا برای شمش با قیمت دلار در میان خریدارانی که سایر ارزها را دارند محدود کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۱.۲۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۲۳ دلار و ۶۲ سنت رسید و پالادیوم ثابت در ۱۸۶۴ دلار و ۱۸ سنت بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا