اخباربرترخودرو

تفاهم نامه سه جانبه همکاری تاسیس پارک علم وفناوری خودرو به امضا رسید

به گزارش صنعت کار، مهدی خطیبی در حاشیه نشست امضای این تفاهم نامه سه جانبه، با اشاره به همکاری های گذشته ایران خودرو با شرکت های دانش بنیان و نخبگان گفت: دستیابی شرکت های دانش بنیان به بلوغ قابل توجه در توسعه توانمندی‌ها، سبب افزایش ارتباط با آنان در حال حاضر شده و از سوی دیگر، شکل گیری مدیریت مرکز توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش در ایران خودرو و یکپارچه شدن فعالیت‌های مرتبط با دانش بنیان ها و تجمیع ظرفیت‌ها، سبب استفاده حداکثری از آن‌ها شده است.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت‌های مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی دولت افزود: برگزاری همایش شناسایی ظرفیت دانش بنیان ها منجربه شکل گیری تفاهم نامه با این شرکت‌ ها شده است که یکی از نتایج تجمیع فعالیت‌های مرتبط با دانش بنیان ها در گروه صنعتی ایران خودرو است.
خطیبی افزود: قطعا با امضای این تفاهم نامه و نگاه حمایت‌گرانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدت و تجارت و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جدیت و تقاضای ایران خودرو، حرکت به سمت دانش بنیان ها، سرعت عمل بیش‌تری پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای انجام طرح‌های تحقیقاتی و تولیدی پیشرفته، تصریح کرد: قصد ما این است که شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنعت خودرو، با تاکید بر زمینه فعالیت برق و الکترونیک را تجمیع کرده و از توان آنان در جهت تحقق اهداف توسعه‌ای بهره مند شویم.
وی با اشاره به همکاری سه جانبه ایران خودرو، وزارت صمت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای احداث پارک علم و فناوری صنعت خودرو، اظهار کرد: با توجه به جوان بودن شرکت های دانش بنیان باید برای تامین مالی سرمایه گذاری ها و تحقیقات، حمایت های لازم از آنان انجام شود و یقینا صنعت کشور و به ویژه صنایع خودروسازی، بیش‌ترین بهره‌مندی را از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهند داشت.
بر پایه این گزارش، گروه صنعتی ایران‌خودرو ماه گذشته با امضای ۵۴ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، در تلاش است تا زمینه دستیابی به دانش فنی طراحی و تولید بسیاری از قطعات های‌تک و پیشرفته را فراهم و از ارزبری بسیاری از قطعات در جهت کنترل قمیت تمام شده جلوگیری کند.

منبع: ایکوپرس
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا