اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

تولید قطعات با فناوری پیشرفته مبنای همکاری با دانش‌بنیان‌ها

به گزارش صنعت کار، منوچهر منطقی، در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه تاسیس پارک علم و فناوری، تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌های حوزه صنعت حمل و نقل بر مبنای دانش‌بنیان بودن است، بنابراین نیاز است که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها استفاده کنیم، تفاهم‌نامه تاسیس پارک علم و فناوری نیز در راستای همین سیاست به امضا رسیده است.

وی تمایل کم سازندگان به ساخت قطعات با فناوری پیشرفته را یکی از گلوگاه‌های اصلی در برنامه‌ریزی تولید دانست و گفت: باید بتوانیم با ایجاد بسترهای دانشی و فناوری لازم، سازنده را از وجود فناوری بومی برای ساخت آن قطعه مطمئن کنیم. بنابراین به منظور افزایش عملکرد تولیدکنندگان و نگاه به آینده، ایجاد پارک علم و فناوری ضروری است.

اهمیت پارک‌های علم و فناوری در رفع نیازهای ایران‌خودرو


علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در حاشیه این مراسم، با بیان این‌که یکی از بندهای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، به وزارت علوم اجازه می‌دهد که علاوه بر پارک‌های علمی و فناوری، در برخی از قسمت‌ها و دستگاه‌های اجرایی، پردیس های فناوری و نوآوری ایجاد کند، گفت: ما به دنبال استفاده از ظرفیت حداکثری در کشور هستیم. بنابراین، در این راستا، همایشی که خردادماه در ایران‌خودرو برگزار شد و قرار بود در آن همایش از ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استفاده شود، موضوع نوآوری باز و استفاده از ظرفیت این گروه صنعتی مطرح شد.

وی افزود: در آن همایش تفاهم اولیه صورت گرفت که بتوانیم برای ایران خودرو، پردیس فناوری و نوآوری تخصصی خودرو و نیز پارک علم و فناوری ایجاد کنیم و از ظرفیت این خودروساز در برنامه های وزارت علوم از جمله دستیار فناوری، گرنت فناوری و طرح ملی ترویج کارآفرینی بهره‌مند شویم.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: با تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که به امضا رسید، به دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری برای رفع نیازهایی که گروه صنعتی ایران خودرو و وزارت صمت دارد، بهره بگیریم.

بر پایه این گزارش، تفاهم‌نامه سه‌جانبه تاسیس پارک علم و فناوری خودرو با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، بین گروه صنعتی ایران‌خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

منبع: ایکوپرس
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا