اخبارصنعت و معدنویژه ها

مصوبه ضوابط بهره مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه های احداث شده توسط صنایع ابلاغ شد

به گزارش صنعت کار، علی اکبر محرابیان در راستای تسریع در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود به منظور کمک به حذف مشکلات ناشی از کمبود تولید برق در ساعات اوج مصرف، ضوابط بهره مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه های احداث شده توسط صنایع و سرمایه گذاران بصورت خود تامین را به سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) و شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) ابلاغ کرد.
بنا بر این مصوبه، ساتبا موظف است برای صنایع متقاضی که مایل به تامین تمام یا بخشی از برق مورد نیاز خود از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک میباشند، پروانه احداث صادر نمایند.
در این ابلاغ اضافه می کند، ساتبا با همکاری توانیر نسبت به تنظیم قرارداد موضوع این مصوبه به صورت سه جانبه مابین ساتبا، توانیر و متقاضی احداث نیروگاه اقدام نماید و همچنین نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و تدوین و ابلاغ دستور العمل ها و روش های اجرایی مربوطه را به عهده ساتبا گذاشته شد.
بنابر مصوبه ابلاغی محرابیان، توانیر موظف است طرح های اتصال به شبکه مربوطه را ظرف مدت یک هفته بررسی و ضمن تایید با ارائه نقطه نظرات اصلاحی در اخذ مجوز اتصال به شبکه برای نیروگاه های دارای پروانه احداث از ساتبا مساعی لازم را بعمل آورند.
در این ابلاغ نیز توانیر موظف به انجام تمامی تمهیدات لازم بمنظور ترانزیت و تحویل برق هموار به مشترکین در نقطه مصرف بر اساس تولید نیروگاه می باشد.
بر این مبنا، صنایع میتوانند جهت تامین بخشی از انرژی برق موردنیاز خود نسبت به احداث نیروگاه های تجدیدپذیر اقدام نمایند و معادل انرژی غیر یکنواخت تولید شده توسط این نیروگاه ها، انرژی یکنواخت از طریق شبکه سراسری برق دریافت دارند.

منبع: ساتبا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا