اخبارصنعت و معدنویژه ها

اختصاص 800 میلیارد تومانی ایمیدرو برای تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه خلیج فارس

به گزارش صنعت کار، عبدالعظیم نجیبی فینی ضمن بیان این مطلب گفت: اختصاص اعتبار قابل توجه ایمیدرو برای توسعه زیرساخت های منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج ‌فارس، روند تکمیل ایستگاه گاز در سایت توسعه و نیز راه‌های دسترسی این منطقه را در سال جاری سرعت می بخشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر، مناقصه های مربوط به طرح ها در حال برگزاری هستند و با توجه به تامین زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاران با علاقه بیشتری در منطقه حضور پیدا می‌کنند.
معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج ‌فارس با اشاره به گام مهم این شرکت برای تامین آب پایدار صنایع تصریح کرد: برای این منظور، شرکت احداث زیرساخت با سهامداری شرکت‌های مستقر تاسیس و طرح تصفیه پساب شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب استان هرمزگان اجرا شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود با تکمیل فازهای این طرح تا 2 سال آینده، 110 هزار متر مکعب پساب قابل استفاده در اختیار صنایع قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، طرح مذکور موجب حذف بوی نامطبوع فاضلاب بندرعباس و درنتیجه، خلاصی ساکنان منطقه از این شرایط و نیز سبب افزایش گردشگران خواهد شد.

ارائه بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری
نجیبی فینی از ارائه بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه منطقه خبر داد و گفت: به‌زودی بسته‌های پیشنهادی مناسب سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنایع فعال با همکاری دانشگاه هرمزگان در منطقه تهیه و به متقاضیان سرمایه‌گذاری ارائه می شود.
وی افزود: همچنین دانشگاه مذکور، طرح نامه ای درباره مدیریت سبز انرژی تدوین کرده است که در حال بررسی آن هستیم.

آمادگی برای ارائه تسهیلات به دانش بنیان ها
معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با اشاره به تمهیدات قابل ارائه به شرکت های دانش بنیان، گفت: مدیران این شرکت‌ها در صورت مراجعه به منطقه ویژه خلیج‌فارس، می‌توانند از تسهیلات با پیش‌پرداخت کم و اقساط بلندمدت بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، آماده مذاکره با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات هستیم. همچنین امکان اتصال شرکت‌های مذکور به شرکت‌های فولادی و پتروشیمی بزرگ وجود دارد.
نجیبی فینی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سال گذشته از نظر جذب سرمایه‌گذاری بسیار درخشان بوده و رشد جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه، به‌رغم تحریم‌ها بالا بود. همچنین، در سال گذشته شاهد رشد افزایش دلاری صادرات بودیم.

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا