اخبارخودروویژه ها

رونمایی ری را سیاسی بازی نبود/ تارای تمام برقی تا پایان سال رونمایی می شود

به گزارش صنعت کار، کیانوش پورمجیب در نشست خبری در خصوص طرح ارتقای کیفیت موتور و گیربکس تارا اظهار کرد: در ۴ ماهه ابتدایی سال، خودروی تارا مورد رصد قرار گرفت و این اطمینان حاصل شد که سطح اطمینان تولیدی تارا به سطحی رسیده تا به مشتریان این‌ خودرو اعلام کنیم موتور و گیربکس های این خودرو دارای این ویژگی است که تا ۶ ماه نیازی به مراجعه به نمایندگی ها برای تعمیر نداشته باشد.
وی با تاکید بر این که این طرح آزمایشی همچنان در حال رصد است، افزود: وقتی مشتریان بر خلاف انتظار یرای دریافت این طرح مراجعه کنند، سرویس ویژه ای دریافت خواهند کرد این در حالیست در دهه گذشته اراده ای در خودروسازی در این باره وجود نداشته و این حرکت یک قدم مثبت به سمت کسب رضایت مردم بوده و در صورت موفقیت این طرح حداقل دو خودروی دیگر به این طرح اضافه خواهد شد تا به سمت افزایش رضایت مردمی حرکت کنیم.

پورمجیب در ادامه تارا معمولی و اتوماتیک، دنا پلاس معمولی و اتوماتیک، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۶، رانا و پژو پارس را جزو محصولاتی اعلام کرد که تولید آن ها در سال جاری ادامه خواهد داشت و هایما نیز در ردیف خودروهای سی کی دی قرار خواهد گرفت و تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ را با ۶۲ هزار و ۵۰۰ خودروی ناقص آغاز کردیم و در حال حاضر وارد کانال ۲۲ هزار خودروی ناقص شده ایم که امیدواریم تا پایان تعطیلات تابستانی و اواخر مرداد ماه این عدد به صفر برسد چرا که راهبرد کلیدی ایران خودرو از ابتدای خرداد، عدم تولید خودروی ناقص و عبور مستقیم بوده بنابراین نه تنها هیچ خودروی ناقصی تولید نشده بلکه با افزایش تیراژ تولید هر ۳۰ ثانیه یک خودرو به تولید رسیده است.
وی ادامه داد: تولید خودروی ناقص ۲۵ درصد منجر به کاهش کیفیت میشد که با اقدام راهبردی تولید کامل مانع از انجام این امر شدیم.
پورمجیب در ادامه در خصوص رونمایی ری را پیش از تکمیل این خودرو نیز اظهار کرد: در دنیا نیز رونمایی در این مرحله سابقه دارد و هر زمان سازنده ای خواستار ارایه پیغامی به محیط بیرونی مبنی بر وجود اراده باشد این اقدام و رونمایی هایی از این دست صورت می گیرد.
وی با تاکید بر این که این رونمایی بازتاب بدی نداشته و هرچند کوتاهی در این زمینه داشته و مستوجب انتقاد هستیم، تصریح کرد: با رونمایی ری را در مرحله رانینگ پروتوتایپ به جامعه صنعتی اعلام کردیم که اراده خوبی برای مشتریان وجود دارد و طبیعی است که مشخصات این محصول در زمان تولید انبوه با مشخصات فعلی تغییر داشته و یکسان نباشد، اما جای خوشحالی است قالب های اصلی خودرو در حال ساخت و ساز بوده و قابل بازدید است و هرچند ممکن است از این خودرو و رونمایی آن بهره برداری سیاسی شود، اما هدف گروه صنعتی ایران‌ خودرو سیاسی کاری نیست و در آینده نزدیک محصول دیگری در همین سطح رونمایی خواهیم کرد تا نشان دهیم در حال طراحی و پایه گذاری ایران خودرو نوین هستیم.
پورمجیب از رونمایی تارای تمام برقی تا پایان سال خبر داد و گفت: توسعه خودروی برقی فناوری جدیدی دارد از این رو برنامه ای برای تولید خودروی برقی داریم اما این اقدام‌نیازمند زیرساخت های سنگینی است.
وی ادامه داد: علاوه بر خودروی تمام برقی، تولید خودروی هیبریدی نیز مدنظر ما خواهد بود که در مذاکره با یکی از شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو در این زمینه به توافق رسیده ایم زیرا اولویت تولید انبوه خودرو در حوزه هیبرید است که با تولید آن شاهد کاهش مصرف ۱۰ درصدی سوخت خواهیم بود که برای توسعه آن بیش از دو سال و نیم وقت و هزینه صرف کرده ایم.
به گفته پورمجیب، خودروی هیبریدی نیمه دوم سال آینده وارد بازار می شود و تا پایان امسال نیز خودروی تمام برقی رونمایی که در صورت تامین زیرساخت ها تولید انبوه آن آغاز می شود‌.

منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا