اخبارصنعت و معدنویژه ها

معاون وزیر صمت: شناسه رهگیری برای ۱۱۰ هزار قلم کالا صادر شد

به گزارش صنعت کار، “محمد مهدی برادران خلخالی” روز چهارشنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد اظهار کرد: تاکنون با همراهی اتحادیه‌ و مجموعه‌های صنفی و تولیدی ۱۰ هزار کالا دارای شناسه و کد رهگیری شده اند که به نفع تولید داخلی و مصرف کننده است.

وی گفت: تاریخ چهاردهم تیرماه پایان مهلت درج شناسه کالا روی محصولات اعلام و پس از آن یک ماه فرصت داده شد که با عرضه محصولات در سطح فروشندگان قانون اعلام شده را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ مورد کالا در کشور دارای کد رهگیری می شوند افزود: امیدواریم تا پانزدهم مردادماه تمامی کالاها دارای کد شناسه شوند در غیر اینصورت کالای بدون شناسه قاچاق محسوب می شود.

معاون وزیر صمت همچنین بیان کرد: برخی طرح های نیمه تمام لرستان بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده که رویکرد جدید وزارت صمت و استانداری استان بررسی مشکلات موجود است و امیدواریم با همدلی مسوولان بتوان زمینه توسعه را فراهم کرد.

برادران با بیان اینکه وزارت صمت توجه ویژه تری به مسایل و مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی دارد گفت: طرح های نیمه تمام بررسی می شود و علاوه بر اعتبارات رایج، اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده و در طرح آمایش استانی در حال تصویب است که با هماهنگی نمایندگان مجلس هر استان دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه لرستان دارای نیروی انسانی توانمند است اظهار کرد: باید مشکلات واحدهای صنعتی استان برطرف شود چراکه دارای ظرفیت های بی نظیری در تمامی حوزه های صنعت، معدن و تجارت می باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد انسجام عمومی برای توسعه اقتصادی ضروری است گفت: نرخ سرمایه گذاری در کشور در طول ۱۰ سال گذشته منفی بوده است که برای جبران نیازمند تلاش هستیم همچنین ظرفیت های متعددی در صنایع دارویی وجود دارد که باید برای تولید، توسعه و صادرات آن عزم همگانی باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا