اخبارخودروویژه ها

تبدیل کرمان موتور به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه/ تولید محصول جدید بر روی پلتفرم PS1تا چند ماه آینده

به گزارش صنعت کار، سامان فیروزی، در آیین مراسم رونمایی از نماد جدید کرمان موتور و معرفی خودروی KMC17 با اشاره به فراز و نشیب های این شرکت در سه سال گذشته اظهار کرد: امروز دنیا با تورم و شرایط اقتصادی نه چندان مناسبی دست و پنجه نرم می کند که نتیجه آن کاهش قدرت خرید خواهد بود که باید خود را برای این وضعیت آماده کنیم.

وی در خصوص دستاوردهای این شرکت در چند سال اخیر افزود: مهم ترین اتفاقی که کرمان موتور را در این شرایط حفظ خواهد کرد، استقلال در تولید محصول است از این رو باید خودرویی تولید می کردیم که در تولید آن وابسته نباشیم که توانستیم در سال ۱۴۰۰ محصولی بدون وابستگی را به  تولید برسانیم.

دومین دستاورد کرمان موتور، تکمیل زنجیره تولید در این شرکت بود به طوری که هم اکنون کرمان موتور دارای زنجیره کاملی از خط تولید بدنه و قطعات است.

فیروزی ایجاد پتانسیل و ظرفیت طراحی خودرو را دستاورد بعدی این شرکت اعلام و تصریح کرد: در این راستا در چند ماه آینده یک خودرو که با پلتفرم ps1، به صورت مستقل و تحت برند کرمان موتور طراحی شده، رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل کرمان موتور یکی از الزامات تبدیل شدن به خودروساز شدن را دستیابی به مقیاس اقتصادی اعلام و اظهار کرد:  نرخ رشد شرکت از سال ۹۷ کاهش داشته اما با اقدامات انجام شده سال گذشته رشد ۶۰ درصدی را به ثبت رسانده و برای امسال نیز رشد ۶۰ درصدی نیز پیش بینی شده ضمن آن که هدفگذاری امسال تولید ۴۰ هزار دستگاه بوده که این‌میزان در سال آینده به ۶۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
وی خودروهای تولیدی و سی کی دی با قیمت بالاتر را دو بخش فعالیت این شرکت دانست و افزود: هدف شرکت برای سال ۱۴۰۵ تبدیل شدن به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه خواهد بود این در حالیست که براساس مطالعات انجام شده از سوی این شرکت امروز ارزش خودروسازان به تیراژ تولید نیست بنابراین کرمان موتور به دنبال تضمین روند جاری و حیات است از این رو در سال ۱۴۰۵ خودرویی به تولید خواهد رسید که قادر به پیمایش هزارکیلومتر با سه لیتر بنزین خواهد بود.
فیروزی ایجاد مرکز تحقیق و توسعه و پارک های خلق و کسب فناوری را از دیگر اقدامات توسعه این شرکت اعلام و تصریح کرد: از این رو ظرف ۱۸ ماه اینده مرکز تحقیق و توسعه این شرکت با سرمایه ۷۵ میلیون دلار راه اندازی می شود. در عین حال افزایش ظرفیت تولید و رسیدن به مقیاس اقتصادی در سال ۱۴۰۲ به ۲۰۰ هزار دستگاه نیز ازدیگر برنامه های پیش بینی شده از سوی این شرکت است.
اقدام بعدی شرکت، ارتقای سطح فناوری، مهارتی و دانشی همه ذینفعان است بنابراین پیش بینی شده نمایندگی ها به عنوان شرکای تجاری این شرکت متناسب با سایر بخش ها رشد یابند که نخستین قدم در این حوزه با اصلاح ساختار کمیسیون فروش در هفته گذشته برداشته شد.
فیروزی در پایان در تشریح خودروی J7 اظهار کرد: این‌خودرو در دسته خودروهای لوکس قرار می گیرد و فروش آن با شرایط ویژه و مناسب از روز شنبه آغاز می شود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا