اخبارچند رسانه ایراه و ساختمانصنعت و معدنگوناگونویژه ها

انواع کفپوش محافظ در برابر برق

به گزارش صنعت کار، کفپوش ضد برق با کیفیت بالا دارای مزایایی است، از جمله ضد لغزش، قلیایی بودن و بازدارندگی اسید، و همچنین با داشتن بالشتک بسیار جزئی برای راحتی کارگران هنگام استفاده کردن از کفپوش عایق الکتریکی می باشد.

کفپوش های عایق تحت استانداردهای IS 15652:2006 تولید می شوند و دارای آخرین استانداردهای کیفیت هستند. به غیر از ظاهر، وقتی صحبت از دوام می شود، متوجه خواهید شد که کفپوش عایق الکتریکی از PVC ساخته شده اند که ماهیتی انعطاف پذیر دارند. به این ترتیب کفپوش برق پی وی سی دارای دوام و طول بیشتری می باشد. وقتی صحبت از محافظت در برابر جریان نشتی و شوک به میان می‌آید، کفپوش عایق الکتریکی یک انتخاب عالی برای محافظت هستند. عامل دیگری که خرید کفپوش عایق برق از نوع پی وی سی را به انتخاب اول صاحبان مشاغل تبدیل می کند قیمت و عمر طولانی آن است. بدون شک، محلول های مات پی وی سی کیفیت بهتری را با قیمتی مقرون به صرفه به شما ارائه می دهد. همچنین طول عمر این کفپوش ها تا 15 سال و بیشتر است . کفپوش عایق الکتریکی  PVC  برای تمیز کردن نیازی به تمیز کننده های تخصصی ندارند. شما می توانید به سادگی کفپوش را جارو کنید، پاک کنید یا با جاروبرقی تمیز کنید. همچنین، محلول‌های مات پی وی سی به راحتی نصب می‌شوند و حتی آماتورها نیز می‌توانند این کار را انجام دهند.  زیبایی کفپوش برق پی وی سی در تطبیق پذیری آن نهفته است. کفپوش PVC  ضد آب هستند، به این معنی که هیچ خطری در ارتباط با این کفوش ها وجود ندارد. همچنین کفپوش عایق تابلو برق مقاوم در برابر آتش است. می توانید به وضوح ببینید که کفپوش عایق الکتریکی PVC  با داشتن مزایای فراوان برای شما بهترین هستند.

مزایای استفاده از کفپوش های ایمنی برق چیست؟

کفپوش های ایمنی برق یکی از محبوب ترین راه حل های  محافظت در برابر جریان الکتریسته در مراکز صنعتی و نیروگاه ها است. استفاده از PVC در ساخت کفپوش ها باعث شده است که به دلیل ویژگی هایی که دارند بهترین انتخاب برای صاحبان مشاغل باشند. کفپوش های ایمنی برقی در خدمت انواع صنایع برق، الکترونیک و صنایع مشابه هستند که از برق به میزان زیادی استفاده می کنند. کفپوش عایق ارزان بوده ، و بسیار بادوام است که به راحتی نصب می شوند. کفپوش عایق الکتریکی برای همه صاحبان مشاغل جذاب است. با آشنایی با مزایای آن ها  می توانید به اطمینان خاطر از آنها در محیط های کاری استفاده نمایید . 5 مزیت استفاده از کفپوش عایق شامل :

  1. اولین چیز فوق العاده در مورد کفپوش برق دوام، تطبیق پذیری و ویژگی های فنی آن است. مقاومت بالاتری در برابر ولتاژ بالا، خط و خش و جریان نشتی دارند که با نوع دیگری از کفپوش ها امکان پذیر نیست. کفپوش اگر به درستی نصب شوند و به صورت صحیح نگهداری شوند، می توانند بیش از 15 سال دوام بیاورند.
  2. کفپوش ضد برق برخلاف لاستیک‌ها مقاومت بالایی در برابر آتش، قلیاها، اسیدها و روغن‌ها دارند. آنها می توانند همه اینها را جذب کنند و راه آنها را مسدود کنند. به این ترتیب از کارمندان و محل کار شما در برابر هر نوع حادثه ای محافظت می کنند. با استفاده از این کفپوش ها می توانید احتمال بروز هر گونه تصادف را تا حد زیادی کاهش دهید.
  3. یکی دیگر از مزایای استفاده از کفپوش عایق برق ، نگهداری و نظافت آسان آنهاست. بر خلاف سایر کفپوش  ها، برای تمیز کردن دوره ای کفپوش عایق الکتریکی نیازی به پاک کننده خاصی ندارید. می توانید به سادگی آنها را با جارو کردن یا تمیز کردن ساده آنها را پاکیزه نگه دارید.
  4. کفپوش عایق الکتریکی از PVC استفاده می کنند و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتری دارند. به این ترتیب از آنها می توان برای مدت طولانی تری استفاده کرد.
  5. 5- از آنجایی که PVC غیر سمی است، به این معنی است که هنگام استفاده از کفپوش عایق الکتریکی ، هیچگونه آسیبی به محیط اطراف وارد نمی شود. کفپوش عایق الکتریکی سازگار با محیط زیست هستند .

کجا باید از کفپوش عایق برق استفاده کنم؟

هنگام استفاده از کفپوش عایق الکتریکی برای ایمنی الکتریکی، همیشه باید موارد زیر را انجام دهید. بسیار مهم است که از دستکش های عایق برق استفاده کنید و اپراتور مربوطه روی کفپوش عایق الکتریکی در مقابل تجهیزات الکتریکی قرار داشته باشد ، بنابراین  اپراتور در برابر خطرات برقی محافظت می کند. کفپوش عایق الکتریکی باید در هر نقطه ای که خطر برق گرفتگی زیاد است استفاده شود، از جمله:

  • جلوی تابلوهای برق
  • جلوی دنده کنترل ماشین های الکتریکی
  • در اتاق های کنترل الکتریکی
  • در اتاق های کنترل آسانسور
  • به عنوان محافظت قابل حمل برای مهندسان سایت که روی تجهیزات زنده کار می کنند.

کفپوش عایق در چه اندازه هایی موجود هستند؟

طیف وسیعی از کفپوش های عایق الکتریکی که دارای عرض و طول استاندارد هستند در بازار وجود دارد . و این قابلیت وجود دارد که کفپوش عایق الکتریکی شما را به اندازه‌ای خاص برش داده شود. عرض و طول استاندارد برای کفپوش عایق الکتریکی شامل اندازه های زیر می باشد :

عرض استاندارد:

  • 450 ولت 1000 میلی متر
  • 450 ولت 1220 میلی متر
  • 650 ولت 914 میلی متر
  • 650 ولت 1000 میلی متر

طول استاندارد:

  • طول استاندارد – 10 متر
  • کفپوش عایق الکتریکی را به اندازه مورد نیاز شما برش داداه می شود.

چرا کفپوش عایق الکتریکی PVC  در بین صنایع الکترونیک محبوبیت دارد؟

دلیل محبوبیت کفپوش عایق الکتریکی ، تطبیق پذیری، مقرون به صرفه بودن و خواص فیزیکی عالی آنهاست. کفپوش عایق الکتریکی دارای رکورد بسیار خوبی در استفاده از آن توسط صنایع مختلف برق و الکترونیک به ثبت رسیده است. استفاده از کفپوش عایق الکتریکی پی وی سی روز به روز در حال افزایش است و دوام آن از ویژگی های اصلی آن است. اگر در مورد PVC صحبت کنیم، خواهید دید که سومین پلیمر محبوب جهان است که در صنایع برای محافظت از کارکنان خود در برابر شوک الکتریکی و جریان نشتی استفاده می شود. در اطراف آزمایشگاه های HT و LT، پست ها، اتاق های کنترل و مکان هایی با بلند کردن تجهیزات سنگین وجود دارد. کفپوش عایق الکتریکی یک جایگزین  عالی برای کفپوش های لاستیکی است و اغلب سبک تر، ارزان تر است و عملکرد درخشانی دارد.  کفپوش عایق الکتریکی دارای مقاومت سایشی، خواص مکانیکی خوب، استحکام کششی بالا، چقرمگی و سایر مزایای فنی هستند که به همین دلیل در انبارها نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. کفپوش عایق الکتریکی را می توان بر اساس اندازه ی استفاده پیشنهادی شما به راحتی شکل داده و به هم وصل کرد. به دلیل سبک بودن، نصب و جابجایی آسان و بدون هیچ مشکلی می باشد. کفپوش عایق الکتریکی در برابر ضربه، هوازدگی، پوسیدگی شیمیایی، سایش و خوردگی مقاومت بالایی دارند. تمام این ویژگی ها باعث می شود تقریباً همه صاحبان مشاغل آن را انتخاب کنند.  یکی دیگر از دلایلی که صاحبان مشاغل کفپوش عایق الکتریکی را انتخاب می کنند این است که خرید آنها یک سرمایه گذاری یکباره هستند. شما فقط باید برای یک بار سرمایه گذاری کنید و از مزایای آن سال ها بهره مند می شوید.

محل کار خود را با کفپوش عایق الکتریکی ایمن کنید

داشتن یک محل کار ایمن و مطمئن چالشی است که تقریباً همه صاحبان مشاغل با آن روبرو هستند. وقتی صحبت از برق و تجهیزات الکتریکی به میان می‌آید، نیاز به راه‌حل‌های سازنده می باشد، و چه چیزی بهتر از کفپوش های عایق الکتریکی است. همانطور که می دانید کفپوش عایق الکتریکی دارای انواع مختلفی است که از ضخامت های متنوعی برخوردار هستن. اینکه بدانید کدام یک برای محیط کاری شما بهترین  می باشد تصمیم دشواری است. با این حال، اگر از کفپوش عایق الکتریکی در نزدیکی تجهیزات سنگین استفاده می کنید، انتخاب کفپوش ضخیم به شما بیشتر کمک می کند و اگر از کفپوش عایق الکتریکی در برابر جریان نشتی استفاده می کنید، کفپوش نازک بهترین کار را برای شما انجام می دهند. کفپوش عایق الکتریکی در ضخامت های مختلف موجود هستند که شامل 2.0 میلی متر، 2.5 میلی متر و 3.0 میلی متر می باشد. بر اساس نوع استفاده خود، می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید یا می توانید کفپوش های مختلف را برای مناطق مختلف انتخاب کنید.

کفپوش های عایق الکتریکی از محیط، تجهیزات، نیروی کار و پرسنل و محیط اطراف شما محافظت می کنند.  این کفپوش ها دارای تقاضای بالایی است . زیرا پشتیبانی کامل از عایق جریان الکتریسته را ارائه می دهند و جریان نشتی را مسدود می کنند. با کفپوش عایق الکتریکی ، می توانید سطوح کار قابل استفاده، افزایش کارایی کارگران، از کار افتادن کمتر، کاهش صدمات و حوادث محل کار، محل کار ایمن و پایداری داشته باشید.

چرا باید از کفپوش های عایق الکتریکی استفاده کرد؟

امنیت مناسب و ابزار ایمنی کامل می تواند از بروز هرگونه حادثه در محل کار جلوگیری یا کاهش دهد. اگر با برق فشار قوی کار می کنید استفاده از  کفپوش های عایق الکتریکی یکی از ابزارهای ایمنی مناسب می باشد. این کفپوش ها برای شما و کارمندانتان امنیت بسیار خوبی ایجاد می کند. علاوه بر این به شما کمک می کند تا بهره وری خود را نیز افزایش دهند. در زمانی که نزدیک یا با هر نوع سخت افزار، تابلو برق یا تجهیزات مکانیکی مختلف که خطر آسیب ناشی از برق گرفتگی را نشان می دهد، باید از کفپوش های عایق الکتریکی استفاده شود.  خطر برق گرفتگی ناشی از تجهیزات مکانیکی محافظت نشده یا سیم کشی محافظت نشده و یا سخت افزاری است که به صورت الکتریکی به زمین متصل نشده اند. آسیب های ناشی از شوک الکتریکی به میزان جریان عبوری از بدن و مدت تماس با جریان الکتریکی بستگی دارد. شوک‌های کوچک منجر به تکان‌هایی به بدن می‌شوند، اما شوک‌های تاخیری می‌توانند باعث اسپاسم عضلانی، از دست دادن حرکت و حتی مرگ شوند. خطر اضافی ناشی از تماس الکتریکی، سوختگی است که در جایی که جریان وارد بدن شده و از آن خارج می شود.

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا