اخباربرتربرگزیدهصنعت و معدن

خودروئی ها و بانکی ها دوباره مُد برجام شدند

به گزارش صنعت کار، معامله گران بورس تهران در بازگشت از تعطیلات تقویمی هفته، شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات سهام همسو با ورود آرام نقدینگی از سوی حقیقی هایی بود که تحت تأثیر اخبار پیرامونی مذاکرات احیای برجام، به دنبال فرصتی برای شناسایی بازدهی‌های کوتاه مدت است.

در بازار امروز گروه خودرو و بانک‌ها اگر چه همچنان با غلبه عرضه بر تقاضای سهام مواجه بودند اما اقبال برای جمع آوری سهام این گروه از سوی معامله گران باعث شکل گیری معاملات پرحجم در روندی متعادل شد.

این در حالی است که برخی گمانه‌ها حاکی از پذیرفتن متن توافقنامه از سوی طرفین مذاکره با وجود همه حرف و حدیث‌های پیرامونی داخلی است.

در بازارهای جهانی نیز امروز نفت خام با اندکی رشد روبرو بود. در اخبار این بازار امروز شنیه شد آمریکا نخستین محموله نفتی خود به مقصد آلمان را صادر کرده است.

در پایان معاملات امروز سه شنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش سه هزار و ۱۹ واحدی به یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۸۰۱ واحدی عدد ۳۹۰ هزار و ۹۴۴ و احد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۴.۹۶۲ واحد افزایش روی رقم یک میلیون و ۹۰ هزار واحد ایستاد که شاخص بازار دوم با ۲.۱۳۵ واحد کاهش، به عدد ۲میلیون و ۸۴۱ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۵ میلیارد و ۷۹۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۰۵ هزار و ۵۰۸ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۰۰ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۱۵۰ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۵۳۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان معامله شد که ۹ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان از این مبلغ ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای “فولاد” با ۲.۹۶۵و احد، “خساپا” با ۲۹۳ واحد و “وبملت” با ۲۵۹و احد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی “تاپیکو” با ۵۵۹ واحد، “شبندر” با ۴۷۸ واحد و “کگل” با ۴۵۷ و احد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

 

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا