اخبارصنعت و معدنویژه ها

ستایش از مهارت آموزان بی اعتنا به مدرک محوری

به گزارش “صنعت کار”، سلیمان پاک‌سرشت ،رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشوردر اختتامیه هجدهمین مسابقات ملی مهارت اظهار داشت: امسال در شرایطی به استقبال روز ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی می‌رویم که ایران بیش از هر زمان دیگری به مهارت و تدبیر نیاز دارد. فضیلتی که به گواه تاریخ در روزهای سخت و دشوار منشأ گشایش‌ها و توفیق‌های عظیم است و جز از رهگذر دینی به ثمر نمی‌نشیند. خوشا به سعادت آنان که برای یاری کشور در چنین روزهایی آماده‌اند.وی ادامه داد: ایرانیان مردان و زنان روزهای سخت خود را فراموش نمی‌کنند. مهارت‌آموزی هنر تحقیق کردن دانایی و توانایی است. انسان‌های ماهر می‌دانند که دانستن برای توانستن کافی نیست و این آگاهی برای رشد و تعالی کشور حیاتی است.

پاک‌سرشت  گفت: روز ملی ترویج آموزش مهارت‌های کارآفرینی مناسبتی ملی برای پاسداشت این تفکر و همه کسانی است که در این مسیر گام برمی‌دارند. وظیفه ماست که مدیرانی که با تلاش و خلاقیت می‌کوشند تا فعالیت‌های مهارت‌آموزی را ثمربخش کنند و با احساس مسوولیت تمام درصدد کاهش آلام و آسیب‌های جامعه درجهت مهارتی هستند، قدر نهیم. افرادی مانند مربیان عزیز و گرانقدری که سمبل خودباوری و توانمندی هستند و انگیزه شگرف آنان برای تربیت فرزندان ماهر این مرز و بوم با وجود ناملایمات بی‌انتهاست. محققان، اصحاب رسانه و نخبگانی که با انتشار ایده‌های آگاهی‌بخش خود حساسیت جامعه را نسبت به اهمیت موضوع مهارت‌آموزی افزایش می‌دهند و در نهایت مهارت‌آموزانی که آسایش یادگیری مدرک محور را با رنج یادگیری فن و مهارت جایگزین کردند؛ قدر بدانیم و بر سر بنشانیم.

وی در پایان اضافه کرد: من به نمایندگی از همکارانم در سازمان فنی و حرفه‌ای این روز را به همه علاقه‌مندان و فعالان عرصه مهارت‌آموزی تبریک می‌گویم و برایشان توفیق، عزت و سربلندی آرزو می‌کنم. از زحمات همه همکاران عزیز و گرانقدر خود در سازمان آموزشگاه‌های آزاد قدردانی می‌کنم که با وجود تمام کمبودها صادقانه و با انگیزه در مسیر تعالی فن‌آموزی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تلاش می‌کنند.

منبع:ایلنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا