اخبارصنعت و معدنویژه ها

صادرات بهاره صنایع معدنی از مرز2.8 میلیارد دلار گذشت

به گزارش”صنعت کار” برپایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد وزن صادرات اقلام معدن و صنایع معدنی در بهار امسال 15 میلیون و 320 هزار و 30 تن بود که نسبت به سه ماهه پارسال 12 درصد افت کرد.
بیشترین ارزش صادرات سه ماهه آغازین امسال به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با رقم بیش از یک میلیارد و 342.9 میلیون دلار اختصاص یافت که نسبت به فصل مشابه پارسال رشد 63 درصدی را رقم زد.
ارزش صادرات زنجیره فولاد و محصولات فولادی نزدیک به 50 درصد از ارزش کل صادرات معدن وصنایع معدنی در سه ماهه نخست امسال بود.
در سه ماهه نخست امسال بیشترین افت ارزش مربوط به صادرات انواع محصولات سفال، آجر، سرامیک و کاشی با رقم سه میلیون و 300 هزار دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش 99 درصدی را تجربه کرد.

واردات معدن و صنایع معدنی در بهار امسال
بنا به این گزارش، در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و 95 هزار و 594 تن محصولات معدن وصنایع معدنی وارد شد که نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش 28 درصدی را نشان می دهد.
برپایه جداول آماری، ارزش واردات اقلام معدن و صنایع معدنی در دوره این گزارش به 871 میلیون دلار رسید که در مقایسه با سه ماهه نخست پارسال افت 18 درصدی را ثبت کرد.
بیشترین ارزش واردات در دوره مورد بررسی به زنجیره فولاد و محصولات فولادی با رقم 356.8 میلیون دلار مربوط می شد که در مقایسه با سه ماهه آغازین پارسال کاهش 37 درصدی داشت.
کمترین میزان واردات نیز به آهن اسفنجی با 100 میلیون دلار مربوط بود که در مقایسه با سه ماهه نخست پارسال 67 درصد کاهش یافت.
بر اساس گزارش ها، سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ارزش صادرات معدن وصنایع معدنی در 11 ماهه 1396 (منتهی به بهمن ماه) را حدود هشت میلیارد و 400 میلیون دلار اعلام کرد.
سهم واردات در این مدت پنج میلیارد و 24 میلیون و 500 هزار دلار بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا