اخبارتاپصنعت و معدن

عربستان سال قبل 8 میلیارد دلار سرمایه برای بخش معدن جذب کرد/ کشف ذخایر طلا و مس در مدینه

به گزارش صنعت کار، مرکز مطالعات و اکتشاف مواد معدنی عربستان سعودی در تازه ترین گزارش خود از کشف ذخایر جدید مس و کانسارهای طلا در سایت های منطقه مدینه خبر داد. ذخایر طلا در محدوده ابا الرها Aba Al-Raha قرار دارد. همچنین ذخایر مس کشف شده نیز در در4 سایت واقع در پهنه المدیق واقع شده است.

نیاز به جذب سرمایه گذاری 533 میلیون دلاری
انتظار می رود این اکتشافات جدید سرمایه گذاری داخلی و بین المللی به میزان تقریبی 533 میلیون دلاری را جذب کرده و حدود 4هزار شغل ایجاد کنند. این اکتشافات در زمره دستاوردهای اخیر عربستان در سال جاری قرار دارد که به توسعه بخش معدن در راستای چشم انداز 2030 میلادی این کشور به منظور رسیدن به اقتصاد متنوع کمک می کند.
وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان، خالد المدیفر، در تیر ماه سال جاری اعلام کرد پس از تصویب قانون های مشوق سرمایه گذاری در این کشور، طی سال گذشته بیش از 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش صنایع معدنی عربستان سعودی صورت گرفته است.
در ابتدای سال2022 میلادی عربستان سعودی از پیش بینی جذب 170میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن این کشور تا پایان دهه خبر داد. اگرچه، سرعت رشد اکتشافات و توسعه معدن این کشور از سال 2018 میلادی با اعلام ارزش 1.3 تریلیون دلاری بخش مواد معدنی شاهد روند کند تری بوده است.

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا