اخبارصنعت و معدنویژه ها

آغاز عملیات اجرایی ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان عطا آباد در شهرستان آق قلا

به گزارش صنعت کار، علی رسولیان روز یکشنبه در دومین روز از سفر خود به استان گلستان، عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان عطا آباد را به صورت رسمی آغاز کرد و کلنگ احداث این ناحیه صنعتی را با حضور نمایندگان مردم آق قلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان دستگاههای اجرایی، مردم منطقه و فعالان اقتصادی به زمین زد.

ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان عطاآباد به منظور تجمیع، انتقال و ساماندهی واحدهای کارگاهی پراکنده مبلمان و کمک به ایجاد خوشه مبل در استان گلستان به مساحت نزدیک به ۱۵ هکتار( ۱۴.۲ هکتار) ایجاد می شود.
در این ناحیه صنعتی فضایی به مساحت ۵۴ هزار متر مربع جهت ایجاد کارگاه ها(متوسط مساحت هر کدام ۳۰۰ متر مربع) به تعداد ۱۶۲ واحد و مساحت ۳ هزار متر مربع جهت ایجاد واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است.
همچنین مساحت ۲۴۰۰ متر مربع جهت ایجاد فضای نمایشگاهی و زیربنایی در حدود ۶ هزار متر مربع و مساحت ۲۲۰۰ متر مربع جهت انجام امور خدماتی در نظر گرفته شده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سخنان کوتاهی در آیین آغاز عملیات این ناحیه صنعتی، مهم ترین دغدغه کشور را تولید و معیشت مردم دانست و بیان کرد: مطمئناً تولید با فعالیت مستمر بخش خصوصی توانمند جان می گیرد و ما به عنوان حاکمیت باید مسیر فعالیت مردم و بخش خصوصی را تسهیل نماییم کنیم.
رسولیان، اظهار کرد: رسالت ما مردمی کردن اقتصاد با سیاست گذاری های صحیح، اصولی و کارشناسی است و بنگاه‌های کوچک و متوسط و صنایع کوچک نقش اثرگذاری در توسعه، رفاه و اقتصاد دارند.
وی، با بیان اینکه در کشور ما ۹۳ درصد اشتغال و ۹۳ درصد کسب و کارها مرتبط با بنگاه‌های کوچک و متوسط (کمتر از ۵۰ نفر کارکن) است، گفت: هر بنگاه کوچک و متوسط حداقل ۲۰ نفر شغل ایجاد می‌کند، هر لیتر آب برای ۷۰ نفر در این بنگاهها ایجاد شغل می نماید، همچنان که هر مگاوات برق برای ۹۰ نفر در این حوزه شغل ایجاد می‌کند، پس رسالت ما حمایت از کسب و کارها یا بنگاه‌های کوچک و متوسط است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد نواحی صنعتی را از وظایف سازمان متبوع خود دانست و تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ ناحیه صنعتی در کل کشور داریم و مدل ما حمایت از خوشه های صنعتی در زنجیره تامین است.
رسولیان، بیان کرد: با حمایت از زنجیره تولید به کامل شدن زنجیره در قالب یک خوشه کمک می کنیم و در این راستا تاکنون بیش از ۵۰۰ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده است.
استان گلستان دارای ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب بوده که از این تعداد ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی، عملیاتی و در حال واگذاری زمین است.
این استان همچنین دارای یک مصوبه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی در اترک بوده که عملیاتی شده و در حال پذیرش سرمایه گذار است.
مساحت کل شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان به همراه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی اترک ۲۱۳۷ هکتار بوده که از این میزان ۸۷۵ هکتار به صورت صنعتی و قابل واگذاری زمین میباشد.
همچنین بالغ بر ۶۵۰ هکتار از این اراضی به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت را در این برنامه ها، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان، مدیرکل صمت استان گلستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، نمایندگان مردم آق قلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، مردم منطقه و فعالان اقتصادی همراهی کردند.
رسولیان همچنین پیش از این برنامه امروز یکشنبه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آق قلا را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.
وی، همچنین دیروز شنبه در جریان سفر به استان گلستان از شهرکهای صنعتی آزادشهر، رامیان، گنبد، علی آباد کتول، گرگان یک و نواحی صنعتی گلستان و دهنه بازدید به عمل آورد و وضعیت این شهرکها و نواحی صنعتی و واحدهای مستقر در آنها را مورد بررسی قرار داد.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 509 شهرک و 338 ناحیه صنعتی و 5 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 84 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 99 هزار و 143 قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از 49 هزار و 529 واحد صنعتی و سه هزار و 245 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 987 هزار و 75 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.
منبع: شاتا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا