اخبارصنعت و معدنویژه ها

تجارت الکترونیک نقش اساسی در بحث شفافیت قیمت کالا‌ها دارد

به گزارش صنعت کار، آقای علیرضا شاهمیرزایی گفت:۹۷درصد تجارت الکترونیکی از چند پلتفرم است، به ۱۳۰۰ همت در تجارت الکترونیک رسیده ایم به طوری که سال گذشته این رقم پایین بوده است،۹۷ درصد فروش در پلتفرم داخلی انجام می‌شود، اگر بخش تجاری دچار کاهش سرمایه گذاری شود به طبع بخش داخلی هم دچار کاهش خواهد شد.

به گفته او، اساسا اصل ۴۴ در جهت حمایت بخش خصوصی و پرنگ‌تر شدن اقتصاد کشور است، تلاش می‌شود ما دستگاه‌های دولتی را محدود کنیم که کارمندان دولت نتوانند سلیقه‌ای عمل کنند خود این کار یک اصل است که دولت باید با کمک بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و … در تنظیم مقررات عمل کند.

او می گوید: در قانون نظام صنفی کشور، توجه ویژه‌ای به کسب و کار‌های مجازی شده و راهبرد وزارت صمت نیز تقویت و توسعه این حوزه و هماهنگ با شعار امسال است، امروزه همه رسته‌های کسب‌وکار می‌توانند در فضای مجازی فعالیت کنند، بنابراین تنوع و تعداد آن‌ها به‌طور یقین بسیار بیشتر از اعداد فعلی است و باید به سمت ایجاد اتحادیه‌های تخصصی و متنوع در فضای مجازی برویم و نمی‌توان انواع کسب‌ و کار مجازی را که تنوع آن‌ها کمتر از کسب‌ و کار‌های غیرمجازی نیست در یک اتحادیه جمع کرد.

شاهمیرزایی گفت: مسئولیت مستقیم حمایت مالیاتی جزء وظایف وزارت صمت نیست ولی در راستای حمایت از کسب‌وکارهای خرد برنامه‌هایی از سوی معاونت تجارت و خدمات دنبال می‌شود تا مالیات دریافتی به‌ خصوص از کسبه خرد منصفانه شود و به‌ عنوان مانع در مسیر این کسب‌وکارها قرار نگیرد.

او گفت: اساسا قیمت براساس عرضه و تقاضا است،هربخشی باید بازار خود را کنترل کند به طوری که وزارت جهاد کشاورزی باید بخش تنظیم بازار و غیره را انجام دهند،سیاست ما در یکسال این بود که برخی از کالاها را به بورس کالا فرستادیم تا بازار رقابتی شود،اساسا بحث سامانه تجارت برای رصد حجم کالاها و قاچاق و احتکار راه اندازی شد ولی این سامانه برای بررسی قیمت ها نبوده است.

او می گوید: سامانه جامع تجارت برای شفافیت قیمت ها راه اندازی شده است،به عنوان وزارت جهاد کشاورزی در حال رصد جريانات کالا ها هستند تا تنظیم و مدیریت بازار به طور درستی انجام شود. نانوایی ها به وزارت جهاد در بحث آرد و غیره منتقل شد اما کاری که انجام شد این بود با افزایش ساعات کار و سهمیه آن توانستیم کنترل کنیم. روش فعلی توزیع یارانه به نفع سودجویانی است که گندم و آرد ارزان قیمت را در طول مسیر می‌ربایند و اجازه نمی‌دهند به سفره مردم برسد.

شاهمیرزایی با اشاره به میزان فروش تجارت الکترونیک و کسب و کار مجازی در کشور گفت: در سال حدود ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان است، تجارت الکترونیک صدها زیرشاخه داشته و کسب و کارهای اینستاگرامی فقط ۳ درصد تجارت الکترونیک کشور هستند. همچنین از افرادی که برخی آمارهای غیر واقعی را منتشر می‌کنند درخواست کردیم تا بگویند آمار بیکاری و تعطیلی کسب‌وکارها را چگونه محاسبه کردند، اما پاسخی ندادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهیا پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا